۱۶ دی ۱۴۰۰، ۲۳:۴۶
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84604830
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هتک حرمت به تندیس نصب شده سردار دلها در شهرکرد محکوم شد

شهرکرد- ایرنا-سردار رشید اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به عنوان سردار ملی در دل مردم چهارمحال و بختیاری جاودانه است و در پی هتک حرمت به تندیس این شهید بزرگ در چهارشنبه شب، روز پنجشنبه مردم و مسوولان استان با محکومیت این اقدام، خواستار برخورد با هتاکان شدند.

مسوولان ارشد چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌هایی هتک حرمت به تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را محکوم و بر برخورد با عوامل این حادثه تاکید کردند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در پی عمل گستاخانه و هتک حرمت به تندیس سردار رشید جهان اسلام حاج قاسم سلیمانی در پیامی اعلام کرد: این جنایت در تاریکی شب، جایگاه حاج قاسم را در دلها پایدارتر خواهد کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرکرد، در متن پیام حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام آمده است: قبل از نیمه شب بود که با زنگ تلفن خبری دریافت شد که به سرعت ذهن را متوجه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ می‌کرد که از پشت تلفن‌ها خبری را همراه با بغض به یکدیگر منتقل می‌کردند، چشم‌ها پر از اشک بود اما دلها پر از کینه، کینه از آمریکای جنایت‌پیشه که برای بشریت ارمغانی جز غارت و حقارت ملت‌ها نداشته است.

در ادامه این پیام تصریح شده است: آن روز سردار سلیمانی را به شهید سلیمانی تبدیل کرد و دل آزادگان عالم را پر از نفرت کرد تا خطری به مراتب قدرتمندتر را مقابل خود شاهد باشد و امروز تندیس آن حبیب دلها را در تاریکی شب بزدلانه غرق آتش می‌کند تا پیوند دلهای شیفته حاج قاسم را استحکام بیشتر بخشد.

در پیام امام جمعه شهرکرد تاکید شده است: این افراد در اوج حماقت قرار دارند، نمی‌دانند که مرد و زن شهرکرد و جوانان غیور استان چهارمحال و بختیاری در صبح این شب و در سالروز به آتش کشیده شدن خانه زهرای اطهر(س) آن‌چنان حضوری گرداگرد تندیس خواهند داشت که یادآور تشییع دو سال قبل باشد، حاج قاسم از ملت است همان‌گونه که از امت است.

در پایان این پیام آمده است: این جنایت در تاریکی شب مثل همان جنایت در فرودگاه بغداد که در خلوت شب و در اوج ناجوانمردی اتفاق افتاد، می‌باشد و جایگاه حاج قاسم را در دلها پایدارتر خواهد کرد، روز پنج‌شنبه ۱۶ دی که تشییع چهار گل پرپر از شهدای گمنام در شهرکرد صورت می‌گیرد تبدیل به روز نفرت و انزجار صد چندان از آمریکا و آمریکا تباران خواهد شد و در تاریخ این شهر و این غیور مردان ثبت می‌شود.

استاندار: دشمن با صدها لشکر سلیمانی روبرو است

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در پی عمل گستاخانه و هتک حرمت به تندیس سردار رشید جهان اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی در پیامی این اقدام بزدلانه را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری در پیام غلامعلی حیدری آمده است: متاسفانه در شب شهادت حضرت زهرا(س) به تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هتک حرمت صورت گرفت و آتش‌ زدن تندیس اقدامی بزدلانه توسط دشمنان این سردار رشید است، اما دشمنان نمی‌دانند این کار آنان، حاج قاسم را بین مردم انقلابی عزیزتر می‌کند.

در ادامه این پیام تاکید شده است: رسم دلاورمردان این سرزمین، سروقامتی و استواری است و خوشا سرداری که با سربازی ولایت، زیستش مشق عشق بود و فرجامش، چون عاشورائیان ماندگار شد، البته وعده الهی بر این است که خون این شهید نیز منشأ اثر باشد.

در بخش دیگری از پیام استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه شده است: دنیا بداند "این فلات، پر از لشکر سلیمانی‌هاست " و از همین امروز، نه با یک حاج قاسم سلیمانی بلکه با صدها لشکر سلیمانی روبرو است و این لشکر مرگ را زندگی می‌کنند.

در ادامه این پیام تصریح شده است: دشمن با لشکرهای شهادت‌طلبی روبرو است که دست توانای خدا خواهند شد، برای گرفتن تقاص خون این شهید.

حیدری در بخش دیگری از پیام خود یادآور شده است: جنایت شیطان بزرگ در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی عزیز و هتک حرمت اخیر یک یا چند عامل مزدور نشان می‌دهد که این عده انگشت‌شمار عشق میلیون‌ها عاشق با بصیرت به سردار خوبی‌ها را تاب نیاورده و با اقدام کوردلانه خود و اسائه ادب به تندیس این شهید گرانقدر، سبب جریحه دار کردن احساسات پاک هر انسان آزاده‌ای شده‌اند.

 در پایان این پیام با تاکید بر برخورد با عوامل هتک حرمت به ساحت تندیس سردار سلیمانی خاطرنشان شده است: بی‌شک این اقدام پلید بیش از پیش نقاب از رخ نفاق‌گونه مدعیان دروغین دموکراسی و مقابله با تروریسم برکشید و داعش‌پروران خون‌ریز را رسوا کرد، بنابراین برای مجازات حیوان صفتانی که قصد خدشه به سیمای شایسته مردم بصیر و ولایی استان شهید پرورمان داشته‌اند، از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی استان انتظار می‌رود با سرعت عمل عامل و یا عاملان این اقدام ناجوانمردانه را شناسایی و به مراجع قضایی بسپارند تا به سزای اعمالشان برسند.

شناسایی عوامل هتک حرمت در دستور کار است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز با محکوم کردن هتک حرکت به ساحت تندیس سردار سلیمانی اظهار داشت: در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)  فرد یا افرادی ناشناس از ایادی کوردل دشمنان انقلاب اسلامی در تاریکی شب در میدان قمر بنی‌هاشم(ع) شهرکرد به تندیس اسطوره مقاومت سردار دلها قاسم سلیمانی اهانت کرده و آن را به آتش کشیدند.

جعفر مردانی افزود: ضمن محکوم کردن این اقدام ذلیلانه با توجه به مطالبه اصلی مردم ولایتمدار، انقلابی و با بصیرت استان و شهرکرد که امروز در مراسم تشییع چهار شهید گمنام حدود ۶ کیلومتر از مسیر مصلای امام خمینی(ره) تا میدان قمر بنی‌هاشم(ع) را پیمودند و بار دیگر با شهدا و اسطوره مقاومت تجدید میثاق داشتند، خواهان شناسایی و برخورد قاطع قضایی با عامل یا عاملان این اقدام مذبوحانه هستند که در همین راستا دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی و قضایی با هوشیاری کامل در حال رصد، شناسایی و برخورد قاطع با عامل یا عاملان این حرکت مذبوحانه خواهد شد.

در آیین تشییع شهدای گمنام در چهارمحال و بختیاری نیز، مردم استان نسبت به هتک حرمت به تندیس سردار ملی، اعلام انزجار کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha