۱۸ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۱۴
کد خبر: 84605525
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۵۰ هزار تن چغندر قند در خراسان رضوی برداشت شد

مشهد- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: حدود یک میلیون و ۱۴۷ هزار تن چقندر قند بهاره وارد هشت کارخانه چغندر قند استان شده است که از این مقدار ۹۵۰ هزار تن چغندر قند بهاره ای است که در خراسان رضوی برداشت شده است.

غلامرضا ساربان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۲۰۰ هزار تن از این مقدار چغندر قندی است که از غرب کشور وارد کارخانه های چغندر قند خراسان رضوی شده است.

وی ادامه داد: سطح زیر کشت چغندر بهاره در سال زراعی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ به میزان ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار ثبت شد که نسبت به سال قبل از آن که ۱۸ هزار و ۱۰۰ هکتار بود معادل ۲۴ درصد رشد نشان می دهد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: کشت چغندر بهاره معمولا اول اسفند آغاز و تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد که از مجموع تولید استان در این بخش حدود ۳۴ هزار تن در بخش دام مصرف شد که علت آن گرانی و کمبود نهاده در سال جاری است.

ساربان افزود: میانگین عملکرد خراسان رضوی در این محصول ۴۷ تن در هکتار است که میزان به نسبت خوبی است.

وی اظهار کرد: از مجموع سطح زیر کشت چغندر قند معادل پنج هزار و ۵۰۰ هکتار تحت آبیاری میکرو و بارانی است.

خراسان رضوی با یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار سطح زیرکشت انواع محصولات زراعی و باغی و بیش از ۱۴ میلیون واحد دامی، در مجموع با تولید بیش از هفت میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزیان جایگاه تعیین کننده‌ای در اقتصاد ملی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha