مشهد از نظر شیوع کرونا در وضعیت هشدار نسبی قرار دارد

مشهد- ایرنا- مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنان در چند شهرستان استان خراسان رضوی و برخی از مناطق مشهد شاهد افزایش مراجعات مردمی به مراکز منتخب کرونا هستیم و در حال حاضر در وضعیت هشدار نسبی به سر می‌بریم.

به گزارش روز شنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر محمد حسن درخشان افزود: در شهرستان‌های فریمان، درگز، چناران، تایباد، رشتخوار، کوهسرخ، گلبهار، خواف و منطقه یک مشهد،  افزایش میزان مراجعات مشهودتر است.

وی ادامه داد: در وضعیت کنترل شده‌ای در خصوص میزان ابتلا به کرونا قرار داریم اما همچنان میزان مراجعات در شهرستان های یاد شده بالاتر از حد انتظار است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پوشش واکسیناسیون به خصوص برای افرادی که بیش از سه ماه از دریافت دز دوم واکسن آنها گذشته است می‌تواند در کنترل علایم بیماری و کاهش بستری موثر باشد.

درخشان افزود: افرادی بالای ۱۸ سال که علائمی از سرماخوردگی ندارند در اسرع وقت برای دریافت دز سوم واکسن خود اقدام کنند همچنین استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و شست و شوی مداوم دست‌ها در جلوگیری از ابتلا به بیماری موثر است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمان به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

در حال حاضر حدود ۳۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند و از بین ۳۳ شهرستان خراسان رضوی ۲ شهر از نظر کرونا در وضعیت زرد و بقیه در وضعیت آبی قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۲۲۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۱ هزار و ۸۲۱ تن رسیده است.

همچنین تاکنون ۶ میلیون و ۴۸ هزار و ۹۵۷ نفر از بیماران نیز بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۶۰ میلیون و ۳۲ هزار و ۴۱۹ دُز اول، ۵۲ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۳۸۰ دُز دوم و ۹ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۶۲۵ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در ایران به ۱۲۱ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۴۲۴ دُز رسیده است.

"پاندمی کرونا" در جهان ۳۰۱ میلیون و ۴۷ هزار و ۷۸۳ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۴۹۱ هزار و ۹۷۶ نفر را گرفته است. ۲۵۷ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۲۸۴ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم در جهان درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۵۹ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۱۱۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۸۵۵ هزار و ۸۴۳ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است و پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و انگلیس بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی از لیست جدول ۱۰ کشوری که بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا را در جهان دارند حذف شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha