موسیقی یکی از دغدغه‌های اصلی نظام است

تهران-ایرنا- معاون هنری وزیر ارشاد در بازدید از دبیرخانه جشنواره موسیقی فجر گفت: موسیقی، یکی از دغدغه‌های اصلی نظام است و باید این روند را به سمت عمق‌بخشی حرکت بدهیم؛ این امر یک کار جدی می‌طلبد که برای برطرف کردن مشکلات آن همه باید همکاری کنیم.

به گزارش روز شنبه ایرنا از سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، محمود سالاری و محمد اله‌یاری فومنی، سرپرست دفتر موسیقی از دبیرخانه جشنواره موسیقی فجر بازدید و در بخشی از جلسه هیأت انتخاب آثار و گروه های سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر شرکت کردند.

این نشست که سیزدهمین جلسه هیأت انتخاب آثار و گروه های سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر بود، با حضور محمدرضا ابراهیمی، محمدرضا تفضّلی، بهرام دهقانیار، احسان ذبیحی‌فر، امیرعباس ستایشگر، علی صمدپور، محمدعلی مرآتی، اعضای شورا به همراه حسن ریاحی، دبیر جشنواره برگزار شد.

سالاری در این دیدار با تاکید بر اینکه برگزاری این جشنواره ها به جوانان اعتماد به نفس می بخشد، با اشاره به وضعیت و جایگاه موسیقی، افزود: یکی از دغدغه ها، جلوگیری از مستحیل شدن ملودی‌هاست؛ امروزه با موسیقی‌هایی مواجه می‌شویم که نه تنها از اصالت بومی برخوردار نیستند بلکه به موسیقی کلاسیک وصل شده‌اند. این نوع از موسیقی فقط می‌تواند نیازهای آنی را رفع کند و نمی‌تواند برای طولانی‌مدت در طوفان‌ها ماندگار باشد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشریح لزوم بررسی گزارش های مقایسه ای و آسیب شناسی در جشنواره موسیقی فجر برای ارتقای کمی و کیفی این جشنواره، گفت: موسیقی، یکی از دغدغه‌های اصلی نظام است و باید این روند را به سمت عمق‌بخشی حرکت بدهیم. این امر یک کار جدی می‌طلبد که برای برطرف کردن مشکلات آن همه باید همکاری کنیم.

حمایت دفتر موسیقی از جشنواره موسیقی فجر

در ابتدای این جلسه، محمد اله‌یاری گفت: بر اساس آیین‌نامه جشنواره موسیقی فجر، دبیر جشنواره و هیأت انتخاب آثار و گروه‌های جشنواره از مهم‌ترین ارکان جشنواره هستند. جمع هیأت انتخاب این دوره از جشنواره موسیقی فجر دارای سوابق خوبی است و تاکنون در جلسات متعدد و منظم فرایند داوری را پیش برده اند.

وی با اشاره به جایگاه دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: به گواه اعضای این هیأت، دفتر موسیقی تاکنون هیچ دخالتی در انتخاب‌ گروه ها در بخش غیر رقابتی یا آلبوم ها در بخش رقابتی برای حضور در جشنواره نداشته و نخواهد داشت؛ این دفتر فقط پشتیبانی از جلسات داوری را برعهده دارد.

موسیقی یکی از دغدغه‌های اصلی نظام است

سرپرست دفتر موسیقی ضمن اشاره به اتمام انتخاب آثار و گروه های حاضر در این دوره از جشنواره و داوری آلبوم‌ها در جایزه باربد با اشاره به شرح وظیفه اعضای هیأت انتخاب آثار و گروه‌ها، اظهار داشت: از سال گذشته با احیا شدن جایزه باربد و بخش رقابتی آن، شرح وظیفه جدیدی به این هیأت اضافه شد و آن، داوری آلبوم های وارده است.

در بخش دیگری از این جلسه، امیر عباس ستایشگر، یکی از اعضای هیأت انتخاب آثار با اشاره به اضافه شدن یک بخش ویژه آهنگسازی به این دوره از جشنواره موسیقی فجر، درباره جزییات آثار ارسال شده اظهار داشت: پس از فراخوانی که در مهرماه منتشر کردیم، ۱۴۸ گروه برای حضور در بخش غیررقابتی جشنواره و ۱۱۴ آلبوم برای بخش رقابتی جشنواره ثبت‌نام کردند. برخی از گروه‌ها را هیأت انتخاب به جشنواره دعوت کرد و برخی هم از طریق فراخوان درخواست حضور داده‌اند.

به گزارش ایرنا، سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه ۱۴۰۰ به دبیری حسن ریاحی در بخش های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار می شود؛ جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه همچنین نشست های پژوهشی برنامه های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha