۱۱۲ مجوز استاندارد واردات کالا امسال در استان سمنان صادر شد

سمنان- ایرنا- کارشناس امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: ۱۱۲ مجوز واردات کالا از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه به وسیله کارشناسان این اداره کل صادر شد.

محمد نظری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: هدف از بازرسی کالاهای وارداتی، حصول اطمینان اجرایی از انطباق کالای وارداتی با استانداردهای مورد قبول سازمان ملی استاندارد است.

وی ادامه داد: تسهیل در ورود کالا به کشور در سازگاری و هماهنگی با مقررات و روش های متعارف در تجارت جهانی و به منظور حمایت از حقوق مصرف کننده از لحاظ بهداشت، ایمنی، ضوابط زیست محیطی و اقتصادی و حمایت از حقوق تولید کننده داخلی در مقابل تخریب بازار و رقابت نامطلوب و ممانعت از ورود کالاهای بی کیفیت از دیگر اهداف بازرسی کالاهای وارداتی است.

وی با بیان اینکه تنها در صورت انطباق کالا با استانداردهای ملی مربوطه یا ضوابط فنی، مجوز صادرات یا واردات کالا از مبادی گمرکی استان سمنان صادر می‌شود، تصریح کرد: کالاهای وارداتی پس از دریافت این گواهینامه، ترخیص و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کارشناس امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: چنانچه کالای صادراتی و وارداتی به سمنان، مشمول استاندارد اجباری نباشد، برای تعیین ماهیت و آنالیز به اداره کل استاندارد استان ارجاع داده می‌شود.

وی با اشاره به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، بیان کرد: یکی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد نظارت برکالاهای صادراتی و وارداتی مشمول استاندارد با هدف فراهم کردن امکان رقابت برای کالاهای صادراتی کشور با کالاهای مشابه خارجی ،حفظ بازارهای بین المللی ،جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب و حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی است.

نظری اضافه کرد: قانون گذار در بندهای ۱۵ و ۱۶ ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کنترل کیفیت کالاهـای صـادراتی و وارداتـی مشمـول اسـتاندارد اجبـاری را یکی از مهم ترین مـاموریت هـا و وظـایف سازمـان ملـی استاندارد عنوان کرده است.

کارشناس امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: مجوز واردات کالا پس از بازدید و بررسی کارشناسان اداره کل استاندارد استان از محصولات وارداتی صادر شد.

به گزارش ایرنا، عمده کالاهای وارداتی به استان سمنان در نیمه نخست امسال شامل اجزا و قطعات ماشین و دستگاه های برقی ، ماشین آلات نانوایی و شیرینی پزی ، کائوچوی اتیلن ، ماشین آلات و دستگاه های تهیه لبنیات ، پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده ، اجزای قطعات ترانسفورماتورها ، پروپیلن ، لقاکننده ها و مبدل های استاتیک برقی ، تنظیم کننده ولتاژ  و روغن ترانسفورماتور بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha