۷۰ هزار نفر در مراکز تجمیعی هلال احمر چهارمحال و بختیاری واکسن کرونا دریافت کردند

شهرکرد - ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری گفت: از اواخر شهریورماه امسال با افتتاح مرکز تجمیعی هلال احمر بیش از ۷۰ هزار نفر در مراکز تجمعیتی این نهاد در شهرکرد و فارسان واکسن کرونا دریافت کردند.

ایرج کیانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مراکز تجمیعی به منظور رفاه حال مردم و ضرورت مشارکت حداکثری جمعیت هلال احمر در کمک به کادر سلامت و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها با مشارکت مرکز بهداشت با فعالیت ۶۵ نفر از امداگران این جمعیت فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه  جمعیت هلال احمر استان در حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی نیز در سالجاری خدمات مختلفی به مردم ارائه داده است، گفت: امسال هشت هزار و ۴۱۰ نفر از خدمات فیزیوتراپی، یکهزار و ۱۸۸ نفر از خدمات کادر درمانی، ۴۸۶ نفر از خدمات گفتار درمانی، چهار هزار و ۶۳ آزمایش شنوایی‌سنجی و ۴۹۰جلسه ارائه خدمات بینایی‌سنجی و ۸۶۴ نفر از خدمات ارتوپدی فنی بهره‌مند شدند.

به گفته وی، ۴۱هزار و ۶۷۷ نفر خدمات دارویی نسخه در داروخانه، یکهزار و ۵۲۴ نفر از خدمات دندانپزشکی، ۲ هزار و ۲۴۷ نفر از خدمات پزشک عمومی، چهار هزار و ۵۷۴ نفر از خدمات پزشک متخصص و یکهزار و ۱۶۲ نفر از خدمات جراحی سرپایی در کلینیک‌ها و مراکز شبانه‌روزی این جمعیت بهره‌مند شدند.

کیانی افزود: هم‌اکنون سه مرکز توانبخشی و درمانگاه جمعیت هلال احمر در چهارمحال و بختیاری فعال است.

وی به امدادرسانی به ۶ هزار و ۶۶۹ نفر حادثه‌دیده در سالجاری اشاره کرد و گفت: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان با انجام ۵۴۶ عملیات امدادی موفق به ارائه خدمات و امدادرسانی به افراد شدند.

کیانی اظهار داشت: امسال چهار مورد حادثه زلزله، ۳۲۶ مورد حادثه جاده‌ای، ۵۸ مورد حادثه شهری، ۸۱ مورد حادثه کوهستان، ۱۲ مورد حوادث غرق‌شدگی، هشت مورد حوادث آتش‌سوزی در مراتع، ۲۹ مورد حوادث سیل و آب گرفتگی و ۶۴ مورد حوادثی از قبیل طوفان، خدمات حضوری توسط امدادگران این جمعیت امدادرسانی شد و در این مدت ۲۰۳ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۳۲ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

به گفته وی، در این مدت ۶ سورتی پرواز توسط بالگرد جمعیت هلال احمر استان انجام شد.

وی افزود: درسالجاری در اجرای عملیات‌های امدادرسانی ۲ هزار و ۱۹۵ امدادگر و نجاتگر در قالب ۷۱۱ تیم عملیاتی با ۴۹۸ دستگاه آمبولاس و خودروی امدادو نجات فعالیت داشتند.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری به‌جز شهرستان بروجن در وضعیت آبی (کم‌خطر) شیوع ویروس کرونا قرار دارند و شهرستان بروجن در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha