۱۸ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۵۳
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84606186
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری معرفی شد

شهرکرد- ایرنا- ارسلان خالدی‌فر روز شنبه در آیینی با حضور معاون وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه در آیین معارفه سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: در تشکیل دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی، دانشگاه‌های نسل اول فقط به آموزش در حوزه سلامت پرداختند اما با گذر زمان و ورود به نسل دوم، وارد تحقیق و پژوهش شدند.

یونس پناهی تاکید کرد:نتیجه فعالیت دانشگاه‌های نسل اول تربیت اعضای هیات علمی توانمند و ثمره دانشگاه‌های نسل دوم تولید دانش، مرجعیت علمی و محتوای علم شده است و امروزه با دانشگاه‌های نسل دوم نمی‌توانیم نیازهای خود در حوزه سلامت را تامین کنیم، به همین علت دانشگاه‌های کشورهای پیشرفته وارد نسل سوم شده است.

وی یادآور شد: پژوهش در دانشگاه‌های نسل سوم باید پژوهش‌محور،رفع‌کننده مشکلات در راستای تبدیل دانش به محصول فناور، ثروت‌آفرینی، کارآفرینی و به‌کارگیری نخبگان باشد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: در دانشگاه‌های نسل سوم، پس از انجام مطالعات و تهیه مقاله‌ها، باید اتمام پروژه به تولید محصول منجر شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌نام تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی نام‌گذاری شده، باید نسبت به تلاش برای تحقق اهداف این شعار در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی تلاش شود.

وی گفت: در داخل دانشگاه‌ها باید نگاه‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها براساس تبدیل دانش به محصول، تجهیزات و یا تغییر در رفتار کادر درمان با عنوان پروتکل به‌منظور تغییر در رفتار درونی باشد تا فرار نخبگان نداشته باشیم.

پناهی تاکید کرد: شرایط کنونی مملکت به ایجاد اتحاد، جلوگیری از انجام امور موازی، پرهیز از کوچک شمردن فعالیت‌های دیگران و دوری از مسایل سیاسی نیاز دارد.
وی افزود: در دوران شیوع ویروس کرونا توان مجموعه کادر سلامت، بهداشت و درمان به‌ نمایش گذاشته شد و امروز در حوزه واکسیناسیون رشد خوبی داشته‌ایم.
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: امروز خوشحالیم که در حوزه ساخت و تولید واکسن داخلی موفقیت خوبی داشته‌ایم.
پناهی یادآور شد: رییس جدید دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهرکرد برای پیوستن این دانشگاه به مجموعه دانشگاه‌های نسل سوم تلاش و کوشش کند.

دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان در مقابله با ویروس کرونا موفق عمل کرد

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان در دوران شیوع ویروس کرونا، سکان مقابله را به‌خوبی در دست گرفتند.
حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری تاکید کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی استان در مهار ویروس کرونا و واکسیناسیون عمومی عملکرد موفقی در سطح ملی داشته است.
وی افزود: آرامش محیط دانشگاهی و آکادمیک به‌عنوان محلی برای نقش‌آفرینی نخبگان به‌منظور سلامت، بهداشت و درمان حفظ و از تاخت و تازهای سیاسی پرهیز شود تا بتوان اقتدار و مرجعیت این دانشگاه را حفظ کرد.
جعفری تصریح کرد: از توان افراد مختلف با تفکرهای علمی گوناگون برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری بهره‌گیری شود.
وی یادآور شد: دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان در بین دانشگاه‌های تیپ ۲ هم‌ردیف خود از جایگاه مطلوبی در حوزه‌های بهداشت، درمان، آموزش و تحقیقات برخوردار است و مدیریت جدید برای ارتقای این جایگاه در تمامی حوزه‌ها تلاش کند.
جعفری اظهار داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ارتقای کمی و کیفی آمپر علمی پژوهش، فناوری و تحقیقاتی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهرکرد توجه ویژه داشته باشد و افزایش رشته‌های تخصصی در این مجموعه را در دستور کار قرار دهد.

ابتلا و مرگ و میر ناشی از شیوع کرونا در کشور همزمان با فعالیت دولت سیزدهم ۲۰ برابر کمتر شد

سرپرست جدید دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: درصد ابتلا و مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور همزمان با فعالیت دولت سیزدهم ۲۰ برابر کمتر شد.
ارسلان خالدی‌فر از تلاش‌های رییس سابق این دانشگاه قدردانی و تاکید کرد: از تمامی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و فرصت‌های موجود برای تسریع در روند توسعه شاخص‌های مرتبط با دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهرکرد استفاده و بهره‌گیری می‌شود.
خالدی‌فر تصریح کرد: حفظ حرمت ارباب‌رجوع، تلاش برای رفع مشکلات مالی و بودجه‌ای برابر چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال، حذف کاغذبازی اداری، توجه به مطالبات گروه‌های مختلف با هدف افزایش رضایت‌مندی عمومی و کاهش نارضایتی‌های احتمالی مورد توجه قرار دارد.
وی اعضای هیات علمی، نیروی انسانی و دانشجویان را مهم‌ترین سرمایه دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهرکرد دانست و یادآور شد: از توان فکری، ایده‌ها، پیشنهادها و نقدهای سازنده دانشجویان برای پیشبرد اهداف توسعه‌محور این دانشگاه بهره‌گیری می‌شود.
خالدی‌فر تاکید کرد: تکمیل و بهره‌برداری از الحاقیه بیمارستان هاجر شهرکرد از اولویت‌های مدیریت جدید دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهرکرد به‌شمار می‌رود.
وی افزود: همچنین به‌دنبال استفاده از توان بالای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء برای سرمایه‌گذاری در ۲۶۷ هکتار از زمین‌های دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهرکرد با هدف احداث

بیمارستان هزار تختخوابی و ساختمان‌های اداری، آموزشی، تخقیقاتی، درمانی و ستادی هستیم.

دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد در حوزه مقابله با ویروس کرونا به الگویی برای کشور تبدیل شد

رییس سابق دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهرکرد نیز گفت: برخی برنامه‌ها و طرح‌های این دانشگاه در حوزه مقابله با ویروس کرونا به الگویی برای کشور تبدیل شده است.
مجید شیرانی تاکید کرد: نیروی انسانی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهرکرد عملکرد مطلوبی در کنترل این ویروس و مراقبت از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ ایفا کرد که بسیاری ایده‌های این دانشگاه در سراسر کشور الگو شد.
به گزارش ایرنا، در این آیین از خدمات مجید شیرانی رییس سابق دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهرکرد قدردانی و ارسلان خالدی‌فر به‌عنوان سرپرست این دانشگاه معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha