۱۹ دی ۱۴۰۰، ۹:۵۶
کد خبرنگار: 1162
کد خبر: 84606885
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وقوع سرقت در جزیره کیش ۹ درصد کاهش یافت

۱۹ دی ۱۴۰۰، ۹:۵۶
کد خبر: 84606885
وقوع سرقت در جزیره کیش ۹ درصد کاهش یافت

کیش - ایرنا - فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش گفت: طی ۹ ماه امسال وقوع سرقت های خرد در این جزیره ۹ درصد کاهش یافت.

سرهنگ علی اصغر جمالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۷۲ درصد از سرقت های وقوع یافته در این جزیره در این مدت از نوع خرد و بیشتر از مشاعات منازل، داخل خودروها به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه امسال وقوع این نوع سرقت ها در مقایسه با مدت زمانی مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است افزود: برخی سرقت های مهم نیز از منازل، مغازه ها و مراکز دولتی و مذهبی وقوع یافته که ۵۰ درصد از مجموع آن از منازل و سرقت طلا و جواهرات بوده است.

فرمانده انتظامی و پایگاه دریابانی کیش گفت: علت اصلی ایجاد سرقت‌ها عدم رعایت اصول ایمنی در نگهداری اموال خصوصاً در مشاعات ساختمان است‌ که به این وسایل دسترسی آسان است و برای سارقین انگیزه سرقت را افزایش می‌دهد.

وی افزود: لازم است کیشوندان ضمن توجه بر رعایت اصول ایمنی و تقویت حفاظت محل نگهداری اقلام سرمایه‌ای خود در مشاعات چون کنداسور کولرها، پمپ های آب، دوچرخه، موتور شارژی و ... با نصب دوربین‌های مداربسته و اختصاص نگهبان به پروژه‌ها، نصب قفل مناسب بر روی درب‌ها نسبت به کاهش انگیزه سرقت برای سارقین  اقدام کنند.

سرهنگ جمالی یادآور شد: در صورت مشاهده موارد مشکوک تماس با ۱۱۰ در اجرای بهینه طرح های پلیس به واحدهای گشت در مقابله با وقوع جرایم مختلف از جمله کمک می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha