۱۹ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84606941
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از یک میلیون تن کالا از گمرکات کردستان صادر شد

سنندج- ایرنا- ناظر گمرکات کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه یک میلیون و ۵۸۴ هزار و ۹۹۲ تن کالا از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

خلیل حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه رویه صادرات از گمرکات سیرانبند بانه، سنندج و باشماق مریوان انجام می‌شود، اظهار داشت: ارزش دلاری این میزان کالای صادر شده در ۹ ماهه امسال ۷۳۵ میلیون و ۶۵۰ هزار دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه صادرات سایر گمرکات که در استان‌های دیگر  اظهارگمرکی آنها انجام شده است  از طریق گمرکات باشماق مریوان و سیرانبند بانه به خارج از کشور صادر می‌شود، اضافه کرد: از مجموع صادرات استان ۸۶۶ هزار و ۵۴۷ تن کالا به ارزش ۴۱۰ میلیون و ۸۸۱ هزار دلار آن مربوط به صادرات سایر گمرکات بوده است.

ناظر گمرکات کردستان افزود: میزان صادراتی که اظهار آن در گمرکات استان انجام شده هم در این مدت ۷۱۸ هزار و ۴۴۵ تن به ارزش ۳۲۴ میلیون و ۷۶۹ هزار و ۶۵ دلار بوده است.

حیدری  با اشاره به اینکه میزان صادرات انجام شده در استان در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۴۱ درصد و از نظر ارزش دلاری هم ۳۵ درصد کاهش داشته است، یادآور شد: بیشتر اقلام صادراتی هم مربوط به محصولات کشاورزی، پتروشیمی و ساختمانی بوده است.

گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان و سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی، خدمات گمرکی ارائه می کند.

گمرک سیرانبند بانه و باشماق مریوان از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی هم در بخش واردات فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha