مطالبه شرکت برق خراسان شمالی از مشترکان به بیش از ۷۹ میلیارد تومان رسید

بجنورد- ایرنا- قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: میزان مطالبات شرکت برق استان از مشترکان بخش های مختلف به ۷۹ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان رسید که ادامه این وضعیت خدمات رسانی کمتر می کند.

علی علیخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به هزینه کرد ۱۲۵ میلیارد تومانی برای توسعه برق رسانی به استان از مردم می خواهیم که مطالبات خود را پرداخت کنیم تا کماکان روند اجرای برق رسانی استمرار داشته باشد و بتوانیم برنامه های وزارت نیرو را در این بخش انجام دهیم.

وی با بیان این که بیشترین مطالبه شرکت توزیع نیروی برق مربوط به بخش صنعت است افزود: صنایع استان ۳۰ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان به شرکت برق بدهکارند که ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این رقم فقط مربوط به یک کارخانه بزرگ است.

وی مطالبه شرکت برق از بخش تجاری را هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: مطالبه از بخش کشاورزی سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است در حالی که قیمت برق چاه های کشاورزی بسیار کمتر از دیگر بخش هاست.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی نیز ۲۱ میلیارد و ۱۱۸ میلیون تومان  و بخش خانگی نیز ۱۵ میلیارد و ۵۸۰ تومان به شرکت توزیع برق  بدهکارند.

وی با اشاره به این که پرداخت بدهی مردم منجر به تامین اعتبار بیشتر برای اجرای پروژه ها می شود از مردم خواست تا برای پرداخت بدهی های معوقه خود به شرکت برق اقدام کنند.

قائم مقام شرکت توزیع برق استان اظهار داشت: قانون به ما اجازه داده بعد از صدور قبض برق و پرداخت نشدن آن در مهلتی که داده شده به مشترکان اخطار داده شود و سپس برای قطع برق اقدام شود اما در استان ما نیروی های ما در این بخش کم است در حالی که اگر برق  تعدادی از بدهکاران را قطع می شد پرداخت به موقع بهای برق نهادینه و مردم نسبت به  پرداخت آن اقدام می کردند.  

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که هم اینک ۹۹.۷ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند و  ۳۸۵ هزار مشترک برق در بخشهای تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی و کشاوزی وجود دارد.

از تعداد مصرف کنندگان برق در خراسان شمالی۵۳ درصد مشترکان خانگی استان خوش مصرف، ۳۰ درصد کم مصرف و تنها ۱۷ درصد پر مصرف هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha