فعال اقتصادی: بی‌توجهی به تولید، سرمایه‌گذاران را دلسرد می‌کند

شیراز- ایرنا- عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس گفت: بی توجهی نسبت به خواسته‌های تولیدکنندگان و واحدهای صنعتی فعال، سرمایه‌گذاران را نسبت به انجام هرگونه سرمایه‌گذاری دلسرد و منصرف می‌کند.

به گزارش ایرنا، خسرو فروغان، یکشنبه در جلسه کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس افزود: وقتی که یک واحد تولیدی در جریان دریافت تسهیلات دچار مشکل می‌شود، کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی یا هرجای دیگری را دارند دچار ترس و از ادامه کار منصرف می‌شوند.
وی ادامه داد: زمانی که تولیدکننده می‌خواهد به منطقه‌ ویژه اقتصادی وارد شود، بر اساس تسهیلاتی که قانون برای آن تعریف و مشخص کرده فعالیت خود را آغاز می‌کند و می‌توان گفت با برنامه‌ریزی و آگاهی از موارد قانونی موجود در این منطقه وارد میدان فعالیت اقتصادی شده است.
او اظهار داشت: شرکت‌هایی که در منطقه ویژه اقتصادی شروع به فعالیت می‌کنند امیدوار هستند که روزی بتوانند صادرات داشته باشند و از معافیت‌ها استفاده کنند، اما اکنون در خصوص معافیت‌ها هم مصوباتی صادر شده که این امکان را لغو می‌کند.
فروغان بیان کرد: در شرایطی که کشور درگیر تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی است، امکانات قانونی باید به واحدهای تولیدی داده شود تا بتواند به تولید کشور و اقتصاد استان کمک کند و شرایط نباید به گونه‌ای باشد که یک مصوبه تمام برنامه‌های واحدهای تولیدی را به هم بریزد.

مشکلات موجود مانع تحقق اهداف صادراتی واحدهای تولیدی می‌شود
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس نیز، با اشاره به وجود توان صادراتی در شرکت ها و واحدهای تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز گفت: به همین دلیل تقاضا و درخواست برای صادرات به کشورهای منطقه از جانب این واحدها و شرکت‌ها نیز زیاد است اما مشکلات فراوانی مانع تحقق این اهداف و برنامه‌ها می‌شود.
امید ماهرانی افزود: از جمله این مشکلات می‌توان به عدم بازگشت سرمایه و ال سی به کشور در صورت فروش به خارج، عدم امکان پیگیری قضایی مشکلات پیش آمده برای صادر کننده در دادگاه بین‌المللی و بالا بودن بهره بانکی تسهیلاتی که به تولید کنندگان پرداخت می‌شود اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha