معاینات پزشکی قانونی خراسان شمالی حدود پنج درصد افزایش یافت

بجنورد-ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: ۹ ماهه امسال ۱۷ هزار و ۵۹۵ مورد معاینه در این اداره کل انجام شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال حدود پنج درصد افزایش دارد.

محمدرضا نورس روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۹ ماهه امسال ۱۱ هزار و ۸۶۴ نفر مرد و پنج هزار ۷۳۱ نفر زن در بخش های مختلف پزشکی قانونی معاینه شدند.   

وی افزود: در این مدت ۵۴۴ متوفی شامل ۴۱۷ متوفی مرد و ۱۲۷ متوفی زن در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۹.۴ درصد افزایش دارد. 

وی اظهار داشت: پزشکی قانونی در چهار حوزه اصلی فعالیت دارد که در ۹ ماهه امسال آمار عملکرد در بخش‌های متوفیات، معاینات و آزمایشگاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی افزود: امسال در آزمایشگاه پزشکی قانونی استان پنج هزار و ۲ مورد آزمایش انجام شده است که این رقم در مدت مشابه پارسال چهار هزار و ۳۰۲ مورد ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال نتایج چهار هزار و ۳۳۳ مورد آزمایش در بخش سم شناسی، ۳۲۴ مورد آزمایش در بخش سرولوژی و ۳۴۵ مورد آزمایش پاتولوژی به مرجع قضایی ارائه شده است.

نورس افزود: امسال به طور میانگین روزانه ۶۴ نفر مصدوم و ۲ جسد در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شده و بیش از ۱۸ مورد آزمایش در بخش‌های پاتولوژی، سرولوژی و سم شناسی انجام شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی اظهار داشت: امسال اعلام نظر کارشناسی در پزشکی قانونی استان در ۴۱۷ مورد از اجساد، معادل ۷۴ درصد از آنان  با کالبدگشایی همراه شده است. 

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha