مدیرکل کتابخانه‌های خراسان رضوی پرداخت نیم درصد درآمد شهرداریها را خواستار شد

مشهد- ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی خواستار پیگیری پرداخت سهم نیم درصد درآمد شهرداریها به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستانها با همکاری و مساعدت شورای اسلامی استان شد.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان روز یکشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی و شورای اسلامی استان خراسان رضوی افزود:طبق ماده ۶ قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور شهرداریها مکلفند همه ساله حداقل نیم درصد از درآمدهای‌ خود را به منظور اداره امور کتابخانه‌ها دراختیار انجمنهای کتابخانه‌های عمومی شهر مربوطه قرار دهند که این امر معمولا محقق نمی شود.

وی ادامه داد:افزایش فضاهای کتابخانه ای علاوه بر کاهش آسیبهای اجتماعی باعث افزایش نشاط اجتماعی و امید در جامعه به ویژه در مناطق کم برخوردار و دورافتاده می‌شود.
او اضافه کرد: خراسان رضوی در زمینه بهره‌گیری از ظرفیت خیرین در حوزه تجهیز و ساخت کتابخانه های عمومی جزء استانهای پرچمدار در کشور است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: سعی بر این بوده است تا در میان تمامی اخبارهای منتشر شده به ویژه در دوران سخت و نفسگیر شیوع کرونا، کتاب به عنوان یک خبر خوب صدرنشین اخبار باشد.
سبزیان افزود: هدف اصلی کتابخانه های عمومی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است از این رو فعالیتهایی در قالب تفاهمنامه‌ با هدف افزایش سرعت و شتاب در مسیر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و به تبع آن افزایش آگاهی، دانایی و فرهنگ عمومی صورت می‌گیرد.
رییس شورای اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: متاسفانه امروز در سبد خانوار جامعه قبل از کتاب، تلفن همراه به عنوان یکی از اصلی ترین اقلام قرار گرفته است.
سیدمومن حسینی افزود: به عنوان مسوولان دستگاه اجرایی باید ابتدا کتاب را به سبد خانوار جامعه اضافه و به تبع آن جامعه را نیز به حضور در عرصه‌های فرهنگی از جمله ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و توسعه فضاهای کتابخانه‌ای ترغیب کنیم.
وی اضافه کرد: ترویج و افزایش استفاده از کتاب گامی موثر برای کاهش آسیبهای اجتماعی و افزایش امنیت شهری است.


۲۲۲ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در خراسان رضوی فعالیت می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha