۱۹ دی ۱۴۰۰، ۲۱:۰۹
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84607524
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرانه مصرف قارچ خوراکی در چهارمحال و بختیاری ۷۰۰ گرم است

شهرکرد - ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پایین بودن سرانه مصرف قارچ در کشور گفت: سرانه مصرف قارچ در سال به ازای هر نفر در استان ۷۰۰ گرم است.

حسین برزگر روز یکشنبه در نشست هماهنگی نخستین جشنواره آشپزی با قارچ در استان افزود: سرانه مصرف قارچ که سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌هاست در جهان حدود پنج کیلوگرم در سال به ازای هر نفر است که این آمار در کشور ۱.۵ کیلوگرم و برای مردم چهارمحال و بختیاری کمتر از ۷۰۰ گرم است.

وی گفت:هم‌اکنون در استان ۶ هزار و ۵۰۰ تن قارچ تولید می‌شود در حالی‌که سرانه مصرف این محصول در  استان پایین تر از میزان تولید است. 

برزگر با بیان اینکه قارچ خوراکی جایگزینی مناسب برای مصرف گوشت و دیگر مواد غذایی است، افزود: میزان مصرف آب برای پرورش قارچ نیز بسیار کم و به لحاظ اقتصادی و غذایی پرارزش است. 

معاون سازمان جهادکشاورزی استان به برگزاری نخستین جشنواره آشپزی با قارچ در اواسط بهمن‌ماه در استان اشاره کرد و گفت: این جشنواره در راستای حمایت از رونق تولیدات داخلی، ترویج غذای سالم و افزایش سرانه مصرف قارچ در شهرکرد برگزار خواهد شد. 

وی هدف از برگزاری این جشنواره را افزایش سرانه مصرف قارچ در راستای سلامت جامعه و پایداری تولید این محصول خوراکی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۳۲ واحد کارگاه‌های صنعتی تولید قارچ و ۱۵۰ واحد کارگاه‌ خانگی در شهرستانهای شهرکرد، بروجن ، کیار و فارسان فعال است و روستای "قلعه ممکا" در استان به عنوان دهکده پرورش قارچ کشور از مهمترین مراکز تولید قارچ استان است.    

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha