۲۰ دی ۱۴۰۰، ۹:۲۶
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84607910
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: تسهیلات ویژه مسکن برای مناطق کم برخوردار همدان پرداخت می‌شود

همدان- ایرنا- فرماندار همدان گفت: مجوز اختصاص تسهیلات طرح ویژه مقاوم سازی و احداث مسکن روستایی به مناطق کم برخوردار شهرها با پیگیری‌های مستمر اخذ شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «محمد علی محمدی» در کارگروه امور زیربنایی و تامین مسکن شهرستان همدان اظهار داشت: مجوز پرداخت ۲۵۰ فقره تسهیلات مسکن به مناطق کم برخوردار همدان در مرحله اول اختصاص یافته که بنیاد مسکن پس از انجام ساز و کار لازم باید نسبت به اطلاع رسانی و عملیاتی کردن این طرح اقدام کند.

وی افزود: این تسهیلات با سود پنج درصد و دوره بازپرداخت ۲۰ ساله و ضمانت زنجیره ای پیش بینی شده است و پس از پرداخت و جذب سهمیه مرحله نخست سهمیه های بعدی ابلاغ خواهد شد.

فرماندار همدان با بیان اینکه مبلغ این تسهیلات در حال حاضر ۱۰۰ میلیون تومان ابلاغ شده افزود : در حال رایزنی و افزایش آن تا میزان ۲۰۰ میلیون تومان هستیم.

وی اضافه کرد: این تسهیلات از طریق بنیاد مسکن با معرفی به بانک های عامل پرداخت می شود و برای اخذ این تسهیلات متقاضیان باید به شهرداری مراجعه و مراحل اخذ پروانه را طی کنند. 

محمدی افزود: در این راستا بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر ، برای مناطق کم برخوردار تا دو و  نیم طبقه پروانه ساختمانی رایگان صادر می شود و این فرصت مناسبی است که ساکنان در نقاط کم برخوردار از جمله دیزج، منوچهری، قاسم آباد، خضر و حصار  از این تسهیلات استفاده و منازل خود را بازسازی کنند. 

محمدی با تاکید بر ضرورت پیش بینی و تامین کاربری های مورد نیاز در طرح اقدام ملی مسکن خاطرنشان کرد: هنوز هم برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز مسکن مهر با مشکل مواجه هستیم.

وی با اشاره به مشکل کمبود زمین در شهر همدان و شهرهای اقماری شهرستان اظهار داشت: الحاق زمین به شهر همدان، مریانج، جورقان و قهاوند در دستور کار راه و شهرسازی قرار دارد که انتظار داریم با جدیت بیشتری مورد پیگیری قرار گیرد.

فرماندار همدان با اشاره به مشکلات مطرح شده در خصوص طرح جامع شهر همدان تصریح کرد: اختلاف سلیقه ها را به منافع مردم گره نزنیم و این طرح باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

فرماندار همدان افزود: باید به مردم پاسخ درست و دقیق بدهیم و با فقدان مدیریت و زمانبندی درست، مشکلات مسکن مردم حل نخواهد شد.

معاون امور عمرانی فرمانداری همدان نیز گفت: نظام مهندسی، شهرداری و بنیاد مسکن در تسهیل روند اعطای پروانه‌ها، تخفیف تعرفه ها و عوارض به هر طریق ممکن باید وارد کار شوند تا این طرح مورد استقبال قرار بگیرد.

«رضا زمانی» افزود: این تسهیلات می تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه شهر داشته باشد.

به گزارش ایرنا ساخت و تحویل چهار میلیون واحد مسکونی در طی چهار سال و در طول فعالیت دولت سیزدهم انجام خواهد شد.

به گفته «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی اگر بخواهیم به برنامه زمانبندی که تحویل ۴ میلیون واحد مسکونی تا پایان دولت سیزدهم است برسیم، باید ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی را شروع کنیم چون ساخت مسکن یک سال و نیم تا ۲ سال طول می‌کشد.

حدود ۶۰۰ هزار واحد مسکونی را در این طرح مردم (بخش خصوصی) می‌سازد و حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکونی باید از سوی دولت ساخته شود.

قصد دولت سیزدهم بر این است که با ساخت چهار میلیون واحد مسکونی، کسری مسکن در کشور را جبران کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha