۲۷ هزار هکتار از اراضی مهاباد به زیر کشت طرح "جهش تولید" رفت

مهاباد- ایرنا- کارشناس زراعت جهادکشاورزی مهاباد گفت: تاکنون ۲۷ هزار هکتار از مزارع دیم شهرستان زیر پوشش طرح جهش تولید قرار گرفته است.

آوات نورانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع اراضی دیمی که زیر پوشش طرح جهش تولید قرار گرفته است، با زارعان بیش از پنج هزار هکتار آن قرارداد بیمه محصولات کشاورزی عقد شده و کار عقد قرارداد با بقیه زارعان نیز تا پایان بهمن ماه سال جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه طرح جهش تولید در ۲۹۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی اجرا می‌شود، ادامه داد: سهمیه شهرستان مهاباد برای اجرای این طرح ۳۲ هزار هکتار در نظر گرفته شده که تلاش می کنیم از تمام ظرفیت طرح به نفع زارعان شهرستان استفاده شود.

کارشناس زراعت جهادکشاورزی مهاباد اظهار داشت: طرح جهش تولید در دیم زارهای شهرستان به علت اهمیت افزایش تولید و خودکفایی محصولات استراتژیک از جمله گندم و جو، حبوبات نظیر عدس و نخود و نباتات علوفه‌ای با هدف گذاری پنج ساله اجرایی می شود. 

نورانی بیان کرد: در قالب این طرح زارعان اراضی دیم در سامانه دیمزارها ثبت نام کرده و می‌توانند از برخی حمایت های دولتی همچون یارانه حق بیمه محصولات کشاورزی، استفاده از تسهیلات سرمایه در گردش و همچنین به تناسب مراحل رشدی از سایر حمایت های اختصاص داده شده استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha