۱۲.۵ میلیارد ریال تسهیلات نهاده‌های دامی به آذربایجان‌غربی اختصاص یافت

مهاباد-ایرنا- مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی به دامداران این استان برای تامین نهادهای دامی مورد نیاز  اختصاص یافته است.

علی بستانچی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات ارزان قیمت در قالب "دامدار کارت" به ۳۱ دامدار روستایی و عشایری استان به عنوان سرمایه در گردش و بهره‌مندی از نهاده‌های مورد نیاز به پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه سقف این تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریال بوده و متناسب با ظرفیت فعالیت متقاضی با معرفی جهادکشاورزی آذربایجان غربی پرداخت می شود ادامه داد: این تسهیلات یکساله و با سود ۱۱ درصد است که استفاده از آن تنها در پایانه های فروش کارگزاران واحدهای خوراک دام، تعاونی های شهرستانی، شرکت های پشتیبانی امور دام و مراکز فروش نهاده های دامی مجاز مقدور است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه دامداران با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان خود جهت دریافت این تسهیلات به بانک معرفی می شوند، افزود: این که کدام دامدار از چه میزان تسهیلات می‌تواند استفاده کند بستگی به تعداد دام های وی دارد که این موضوع توسط جهاد کشاورزی تصویب و به بانک کشاورزی اعلام می‌شود.

بستانچی، با بیان اینکه این تسهیلات تنها برای تهیه بخشی از نهاده مورد نیاز دامداران است گفت: نهاده های یارانه ای دیگر نیز که شامل جو و ذرت است تامین کننده ۵۰ درصد نیاز دامداران استان و به عنوان تکمیل تغذیه دام ها به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه تخصیص نهاده های مورد نیاز دامداران تنها براساس آمار دام های پلاک کوبی شده اختصاص خواهد یافت، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد دام های سبک و سنگین استان پلاک کوبی شده و با توجه به زاد و ولد دام امر پلاک کوبی به طور مستمر ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون طبق آمار موجود بیش از سه میلیون و ۸۶۳ هزار راس دام سبک و  ۵۱۳ هزار و ۱۲۱ راس دام سنگین در استان وجود دارد.

آذربایجان غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز با ترکیه، عراق و نخجوان دارد که همین امر موجب شده، یکی از استان های درگیر با قاچاق به ویژه قاچاق احشام باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha