قاسم جلیلی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خدمات مربوط به دستگاههای خدمات رسان از جمله خدمات بخش آب، برق، گاز و تلفن به صورت الکترونیکی ارائه میشود.
وی ادامه داد: ارائه خدمات مربوط به احراز هویت، آمار مربوط به مدارک تحصیلی، تغییر و انتقال مالیکت مربوط به دستگاههای خدمات رسان از دیگر خدماتی است که به صورت الکترونیکی در اختیار عموم قرار می گیرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجانغربی گفت: برون سپاری غیر قانونی و غیر اصولی خدمات برخی از دستگاه ها مغایر با سیاستها و قوانین بالا دستی است و این موضوع موجب ایجاد نارضایتی در سرویس گیرندگان دفاتر پیشخوان میشود.
وی افزود:اهداف بحث برون سپاری خدمات، چابکسازی دولت، کاهش فساد و شفاف سازی است اما سازمانها با واگذاری خدمات به مجموعههای وابسته و بازنشستگان نه تنها مانع اشتغال زایی جوانان هستند بلکه سیاست بحث برون سپاری را زیر سوال میبرند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجانغربی گفت: عدم برون سپاری خدمات دستگاههای اجرایی موجب هدر رفت منابع در ایجاد دفاتر پیشخوان و عدم توجیه اقتصادی برای ادامه حیاط دفاتر میشود.
جلیلی نژاد اضافه کرد: دسترسی آسان مردم به خدمات دولت، ایجاد شفافیت در ارائه خدمت،کاهش اتلاف وقت،جلوگیری از مراجعات غیر ضرور به دستگاههای دولتی از جمله مزایای دفاتر پیشخوان دولت و همچنین تحقق سیاست اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوص چاب کسازی بدنه دولت است که با اجرای نادرست و غیر قانونی برخی از دستگاهها در برون سپاری خدمات موجب تناقض در اجرای قوانین میشود.
به گزارش ایرنا، با توجه به افزایش دفاتر پیشخوان دولت انتظار میرود دستگاههای اجرایی طبق قانون و در راستای تسریع در ارائه خدمات دولت به مردم اقدامات لازم را برای برون سپاری خدمات انجام دهند.
نظر شما