رسیدگی و نظارت به موقوفات در زنجان نیازمند استفاده از توان مردمی است

زنجان - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: بسیاری از موقوفات این استان رقبه‌های با تعداد بالا دارند که نظارت و رسیدگی درست و اصولی به همه آنها از عهده پرسنل محدود اوقاف استان برنمی آید و اینکار نیازمند استفاده از توان عمومی و مردمی است.

حجت الاسلام مختار کرمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در همین راستا استفاده از نیروهای مردمی در قالب امین موقوفات در استان در حال پیگیری و اجرا است.  

وی با بیان اینکه تا کنون برای ۱۱ امبن موقوفات در استان حکم صادر شده است، خاطرنشان کرد: امین‌ها حلقه وصل هستند تا با همکاری و همیاری ادارات اوقاف گام‌های بزرگی در راستای ترویج سنت حسنه وقف گام بردارند.  

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان این‌که  این استان ۲هزار و ۸۱۹ موقوفه و بیش از ۳۰ و ۷۱۳ رقبه  متصرفی دارد، گفت:  احصای درآمد واقعی این موقوفات نیز نیازمند امینی است که در موقوفات  نصب می‌شود، این امین می‌تواند با پیگیری بروز رسانی اجارات و سرقفلی‌ها، حق و حقوقی که باید نسبت به موقوفات داده شود را به دست آورد.
کرمی با اشاره به نقش نصب امین در موقوفات، اظهار کرد: از این طریق نیات واقفان بهتر مدیریت شده و بر این اساس عواید به دست آمده موقوفات ارتقا یافته و ارقام ناچیز درآمدهای برخی موقوفات تبدیل به درآمدهای بالا می شود و  با تحقق این موضوع، می‌توانیم خدمت رسانی بهتری در راستای اجرای نیات واقفین و وظایف محوله خودمان در سطح استان داشته باشیم.
وی با بیان این‌که امین موقوفات استان در راستای احیای موقوفات از افراد مورد اعتماد و حتی الامکان آشنا با وقف و موقوفات نصب شده‌اند، گفت: احصای درآمد واقعی حاصل از موقوفات، نیازمند مشارکت فعال و ادامه دار امین های  موقوفات است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: با نصب امین موقوفات در حوزه‌های مختلف و بیش از ده‌ها نوع نیات می‌توان در مواردی چون اجرای نیات واقفین خیراندیش مثل حمایت از دانش آموزان، نیازمندان و یا تعزیه داری حضرت سیدالشهدا و سایر موارد  خدمات ارزنده‌ و بیشتری ارائه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha