خودسازی و تمدن‌سازی در گام دوم انقلاب مورد توجه است

شیراز-ایرنا- رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در گام دوم انقلاب مورد توجه قرار دارد و باید برای فرهنگ سازی و تقویت تمدن اسلامی با استفاده از ظرفیت‌های این نهاد، تلاش موثری داشته باشیم.

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز افزود: انقلاب اسلامی رسالت بزرگ احیای اسلام را در دوره معاصر بر دوش گرفت و کتب اسلامی و تمدن اسلامی سالها قبل وارد اروپا نیز شده است.
وی تصریح کرد: تمدن اسلامی حاوی سبک زندگی و مفاهیم جدید بوده است و به جهان معرفی شده است.
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: محوری ترین نگاه تمدن اسلام برخورداری از نگاه معنوی است در حالیکه تمدن غربی تنها نگاه مادی دارد.
رستمی عنوان کرد: مشغول شدن به بندگی خدا و برخورداری از اخلاص و صداقت در امور، موفقیت واقعی در پی خواهد داشت و موجب برکت در دانش، علم و فرهنگ می‌شود.

دانشگاهیان، جهت‌گیری جامعه را اصلاح کنند
نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز نیز در این آیین از دانشگاهیان خواست تا جهت گیری جامعه را اصلاح کنند و گفت: نگاه نخبگانی قوی باید جهت گیری صحیح را برای مردم توجیه کند و همه این مسائل از عهده روحانیون به تنهایی خارج است.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام افزود: توقعاتی در جامعه به وجود آمده که متاسفانه گاهی هم به آن دامن زده می‌شود، در حالی که می‌گوییم کار فرهنگی نیاز است. توقع را اینقدر می‌توان بالا برد که اگر همه بودجه ایران به یک نفر داد، باز هم در نظر آن اندک باشد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: امروز به قناعت ارزش داده نمی‌شود بلکه حرص زدن ارزشمند شده است؛ باید و فرهنگوران این مسئله را در جامعه جا بیندازند.در مدیریت‌ها هم این موضوع دیده می‌شود، در حالی که آمایش برای همین موضوع مطرح شد.
امام جمعه شیراز گفت: با مال نمی‌توان همه خشنودی‌ها را کسب کرد و این جهت گیری اشتباه است و جز به حرص، نارضایتی از زندگی و ناخشنودگی از وضعیت موجود نمی‌انجامد.
آیت‌الله دژکام عنوان کرد: اینکه امام(ره) فرمودند "حوزه و دانشگاه باید با هم کارهایی انجام دهند"، یکی از کارها همین است.
حجت ‌الاسلام مقامی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس نیز در این آیین بیان کرد: دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه شیراز از دفاتر موفق استان و کشور محسوب می‌شود که امید است در دوره جدید این موفقیت تداوم داشته باشد.

حمایت از انجمن‌ها و نشریه‌های دانشجویی
سرپرست دانشگاه شیراز  هم در این آیین گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه در ترویج باورهای دینی در جامعه دانشگاهی نقش مهمی دارد و دانشجویان به عنوان نسل جوان کشور باید از باورهای دینی قوی برخوردار باشند.
محمد مؤذنی اظهار داشت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز چهار مسئولیت مهم دارد که ترویج باورهای دینی در جامعه دانشگاهی از مهمترین آنهاست.
وی افزود: فاصله گرفتن از باورها و ارزش‌های دینی باعث مشکلات مختلفی در جامعه می‌شود و معتقدیم ترویج باورهای دینی می تواند مشکلات اقتصادی را حل می‌کند و فساد، اختلاص ودر پی این باورها کاهش می‌یابد.
سرپرست دانشگاه شیراز اضافه کرد: دانشجویان به عنوان نسل جوان کشور باید از باورهای دینی قوی برخوردار باشند و وظیفه دوم این نهاد ایجاد انگیزه و نشاط برای انجام رسالت‌های ذاتی جامعه دانشگاهیان است تا با این نشاط بتوانند برنامه‌های خود را عملیاتی کنند.
موذنی تاکید کرد: وظیفه سوم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز، نظارت، هدایت و حمایت از برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه است و در دانشگاه شیراز، ماهیت فرهنگی غنی وجود دارد که باید به بهترین شکل انجمن‌ها و نشریه‌های دانشجویی ومورد حمایت و هدایت قرار بگیرند.

در این آیین، از خدمات حجت‌الاسلام جواد نیری مسئول سابق دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز قدردانی و حجت‌الاسلام سجاد نیکخو به عنوان سرپرست این دفتر معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha