پاسخگویی دقیق به مردم و فعالان اقتصادی؛ دستور کار شبکه بانکی

تهران- ایرنا- راهکارهای ارتقای نحوه اطلاع‌رسانی برای معرفی بهینه انواع خدمات بانکی، کاهش مشکلات مردم و افزایش قدرت تصمیم‌گیری فعالان اقتصادی، در نشست مدیران روابط عمومی‌های شبکه بانکی کشور بررسی شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، در این جلسه که به میزبانی بانک مرکزی برگزار شد، مدیر روابط عمومی این بانک با تاکید بر رویکردها و سیاست‌های بانک مرکزی در دوره جدید بویژه در حوزه اطلاع‌رسانی گفت: با توجه به انواع تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم و اینکه اقتصاد کشور بانک محور است و بانک‌ها نقش مهمی در گردش شریان اقتصادی و ضریب سرمایه در گردش تمام بنگاه‌های اقتصادی دارند، اطلاع رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم و فعالان اقتصادی در خصوص خدمات بانک‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است و روابط عمومی بانک‌ها در خط مقدم این امر حضور دارند.

«مصطفی قمری وفا» با اشاره به ضرورت تغییر در شیوه اطلاع‌رسانی‌ها در شبکه بانکی متناسب با نیاز مردم و فعالان اقتصادی در شرایط کنونی تصریح کرد: استفاده از تمام ظرفیت شبکه بانکی و ایجاد تعامل رسانه‌ای متناسب با شرایط کنونی در حوزه اطلاع‌رسانی دیداری، شنیداری و مکتوب و البته حضور جدی در شبکه‌های اجتماعی، اجتناب ناپذیر است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت افزایش سواد مالی جامعه در راستای تسهیل تصمیم گیری‌ها و رفتار پولی و مالی مردم افزود: از آنجا که این موضوع در نهایت می‌تواند به کاهش ریسک‌های اقتصادی و بهبود عملکرد اقتصاد کلان منجر شود، این موضوع در دستور کار جدی روابط عمومی بانک مرکزی قرار گرفته و از روابط عمومی‌های شبکه بانکی نیز انتظار می‌رود در این مسیر گام بردارند.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی همچنین ظرفیت‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی شبکه بانکی را یادآور شد و افزود: اطلاع‌رسانی همه‌جانبه به مردم، امروز نیازمند یک راهبرد هم‌افزا است . از همین رو، برنامه‌ریزی به منظور تعامل و  اطلاع‌رسانی از طرق رسانه‌های مختلف کشور بایستی در دستورکار قرار گرفته و به صورت منسجم و با همفکری روابط عمومی‌های شبکه بانکی انجام شود.

قمری‌وفا با اشاره به ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در ساختار اداری بانک‌ها به اهمیت سرعت عمل بانک‌ها در واکنش به اخبار جعلی و شایعات پرداخت و گفت: با توجه به فراگیری و اهمیت عملکرد بانک‌ها در نظام اقتصادی کشور و زندگی مردم، برخی خبرهای غیر مستند رسانه‌ای  و گاها خارجی همچون خبر کذب افزایش کارمزد خدمات بانکی با هدف تشویش افکار عمومی رخ می دهد که در این مواقع، روابط عمومی‌های بانکی باید به سرعت وارد عمل شده و با انتشار اخبار صحیح در راستای تنویر افکار عمومی و برطرف ساختن نگرانی‌های عموم مردم اقدام کنند.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی همچنین با اشاره به ظرفیت رسانه‌ای شبکه بانکی در قالب موسسه مطبوعاتی پول و ارز ( ایبنا ) تاکید کرد: اطلاع رسانی دقیق و به موقع درباره اعطای تسهیلات بانکی به مردم به ویژه وام ازدواج و نظایر آن که جزو تکالیف قانونی بانک‌ها ست حتما باید در دستور کار روابط عمومی بانک‌ها قرار گیرد تا مشکلات مردم به حداقل برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha