۲۱ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۴۰
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84609355
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هدف قرار گرفتن دو کاروان نظامی آمریکا در عراق

۲۱ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۴۰
کد خبر: 84609355
هدف قرار گرفتن دو کاروان نظامی آمریکا در عراق

تهران-ایرنا- بامداد امروز (سه شنبه ) دو کاروان تدارکاتی نظامی ائتلاف آمریکایی در عراق هدف بمب‌های کنار جاده‌ای قرار گرفتند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شفق نیوز، دو کاروان پشتیبانی نظامی آمریکا در مناطق السماوه (مرکز استان المثنی) و الیوسفیه (بغداد) مورد هدف بمب‌های کنار جاده‌ای قرار گرفتند.

تاکنون جزئیاتی درباره این حادثه و خسارت‌های احتمالی آن گزارش است، اما حملات این چنینی علیه کاروان‌های لجستیک آمریکا بوسیله بمب‌های کنار جاده‌ای، معمولا با خسارات‌های مادی و تجهیزاتی قابل توجهی همراه است.

منابع امنیتی عراق امروز (سه شنبه) همچنین از خنثی سازی بمبی که برای هدف قرار دادن کاروان‌های امنیتی در فرمانداری بابل در نظر گرفته شده بود، خبر دادند.

صبح یکشنبه گذشته نیز دو کاروان پشتیبانی نظامی آمریکا در مناطق السماوه و الیوسفیه هدف قرار گرفته بودند.

حمله به کاروان‌های پشتیبانی، منافع و نیروهای آمریکایی در عراق در طول یکسال و نیم گذشته افزایش یافته است و برخی گروه‌ها توانسته‌اند پایگاه‌های نظامی آمریکا را در «عین الاسد» (الانبار)، «الحریر» (اربیل) و «ویکتوریا» (نزدیک فرودگاه بین المللی بغداد) هدف قرار دهند.

بر اساس توافق دولت بغداد و واشنگتن، قرار بود که نیروهای اشغالگر آمریکایی در  پایان سال گذشته میلادی (۲۰۲۱ ) خاک عراق را ترک کنند، با این وجود کاخ سفید اعلام کرده که ماموریت نیروهای ایالات متحده در عراق از نظامی به مستشاری تغییر کرده و این نیروها همچنان در این کشور باقی خواهند ماند.

گروههای مقاومت، این برنامه آمریکایی ها را رد و تاکید کرده اند که در صورت حضور نیروهای آمریکایی در این کشور، به هر شکل، آنها حق خود می دانند که با متجاوزان و اشغالگران مقابله کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha