نقشه دستیابی به تعادل منابع و مصارف آب در مشهد تدوین می‌شود

مشهد- ایرنا- مدیر شهر دوستدار آب شهرداری مشهد گفت: نقشه راه دستیابی به تعادل منابع و مصارف آب در شهر مشهد در راستای شاخص های شهر دوستدار آب تدوین می شود و در این مسیر همکاری موثر با شورای همیاران آب استان و پژوهشکده آب و محیط زیست دانشگاه فردوسی مشهد ضروری است.

ناصر صداقت روز سه شنبه در نخستین کمیسیون شهر دوستدار آب افزود: مشهد نخستین شهر دوستدار آب است و این شهر با وجود فعالیت‌های موثر در حوزه آب در سال ۱۳۹۹ برند شهر دوستدار آب را از سوی یونسکو کسب کرد.
وی اضافه کرد:با توجه به ارزیابی کمیسیون ملی یونسکو از شهر دوستدار آب در سال آینده به منظور تمدید این برند برای شهر مشهد، تصمیم گرفته شد تا با همکاری دیگر نهادهای دولتی، غیردولتی و مردمی ارائه گزارش در خصوص عملکرد شهر مشهد در طول مدت کسب برند سرعت گیرد.
مدیر شهر دوستدار آب شهرداری مشهد گفت:برای ارتقای استانداردهای شهر دوستدار آب در مشهد، پروژه‌هایی در خصوص منابع و مصارف آب، آغاز شده است و تدوین برنامه عملیاتی و راهبردی در راستای شاخصهای شهر دوستدار آب همچنان مورد تاکید است. 
صداقت افزود:تقویت هم اندیشی و هم افزایی در میان نهادهای مرتبط با آب از اهمیت بالایی برخوردار است و در کنار آن پرداختن به اصول فرهنگسازی صحیح در حوزه آب ضروری است. 
وی تاکید کرد: فرهنگ مصرف صحیح آب باید به فرهنگی عمومی تبدیل شود و آموزش شهروندان به صورت مکرر در دستور کار تمامی نهادها به خصوص نهادهای مرتبط با موضوع قرار گیرد.
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران دی ماه پارسال نشان " شهر دوستدار آب" این سازمان را به شهردار مشهد اهدا کرد.
شهر دوستدار آب شهری است که قدر آب را می‌داند و تلاش می‌کند کیفیت‌های ویژه‌ای برای حفظ آب و دسترسی راحت به آب برای استفاده شهروندان ایجاد کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha