۲۱ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84609483
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای دی ماه امسال در چهارمحال و بختیاری گرم‌تر شده است

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: متوسط دمای استان از یکم تا ۲۱ دی‌ماه امسال نسبت به دوره مشابه میانگین بلندمدت ۱.۲ درجه افزایش یافته است.

معصومه نوروزی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در همین مدت کمینه دمای استان ۱.۳ درجه و بیشینه دمای استان یک درجه افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در ماه بعد دماها کاهش داشته باشد و به میانگین بلندمدت برسد.

نوروزی در ادامه از شکل‌گیری ناپایداری‌های جوی برای شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و لردگان برای روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: بارش‌ها در ارتفاعات و مناطق شمالی استان به صورت برف و در لردگان به صورت باران ظاهر می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای شامگاه سه‌شنبه و صبحگاه چهارشنبه پدیده مه‌گرفتگی و کاهش دید افقی شکل می‌گیرد.

نوروزی همچنین از ورود یک سامانه بارشی به استان از شامگاه پنجشنبه خبر داد و گفت: فعالیت این سامانه از شهرستان کوهرنگ آغاز می‌شود و روز جمعه و شنبه غالب مناطق استان را فرا می‌گیرد و فعالیت آن بیشتر به صورت برف است.

وی خاطرنشان کرد: بارش‌ها در روز یکشنبه ضعیف می‌شود و دما به صورت نسبی کاهش می‌یابد اما بارش‌ها تا روز سه‌شنبه به تناوب تداوم خواهد داشت و در برخی ساعات منجر به بارش برف و باران می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری توصیه کرد، تا در روزهای جمعه و شنبه از تردد غیرضروری در محورهای ارتباطی استان و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

نوروزی افزود: شدت بارش‌ها برای کوهرنگ، اردل، لردگان، فارسان و بن پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، همچنین استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
۹۶.۱ درصد مساحت استان درگیر خشکسالی است و این موضوع بر اُفت ذخایر آب زیرزمینی به‌شدت تاثیر گذاشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha