۲۱ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۱۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84609542
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود ۶۰۰ فقره پروانه اصناف بجنورد باطل شد

۲۱ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۱۷
کد خبر: 84609542
حدود ۶۰۰ فقره پروانه اصناف بجنورد باطل شد

بجنورد- ایرنا- رییس اتاق اصناف بجنورد گفت: ۹ ماهه امسال اصناف مرکز استان به علت شرایط نامناسب اقتصادی حدود ۶۰۰ فقره پروانه کسب خود را باطل کرده و از چرخه فعالیت در بازار خارج شدند.

مهدی امیدوار روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صنف کیف و کفش، پوشاک و خواربار بیش از همه نسبت به ابطال پروانه کسب خود اقدام کرده اند.  

امیدوار با اشاره به اینکه بیشتر کسبه بجنورد، مستاجر هستند اظهار داشت: بازاریان در شرایط فعلی وضعیت اقتصادی با مشکل تامین هزینه ها روبه رو هستند، دخل و خرج کسبه همخوانی ندارد.

رییس اتاق اصناف بجنورد با اشاره به نوسان قیمت ها گفت: رکود در بازار  حاکم شده و مردم در انتظار ثبات قیمت ها هستند.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره نظارت بر بازار مرکز استان گفت: ۹ ماهه امسال پنج هزار و ۵۷۵ مورد بازرسی از بازار مرکز استان انجام شده است که منجر به تشکیل ۵۴۰ فقره پرونده تخلف شده است.

رییس اتاق اصناف بجنورد افزود: در این مدت ۴۰۰ مورد شکایت از اصناف مرکز استان به دست رسیده و رسیدگی شده است. 

وی با بیان اینکه بیشترین تخلف شناسایی شده از اصناف بجنورد، عدم صدور فاکتور و نداشتن برچسب بر روی اجناس است افزود: متاسفانه فروشندگان در تهران برای فرار از مالیات از ارائه فاکتور خودداری می کنند و این امر در نهایت کسبه ها در شهرهای کوچک دچار مشکل می کند.

رییس اتاق اصناف بجنورد اظهار داشت: فروشندگان در تهران  تمایلی ندارند تا قیمت های فروش در جایی ثبت و مشخص شود از این رو فاکتور برای کسبه ما صادر نمی کنند.

در بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۱۶ هزار کسبه فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha