۲۱ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84609605
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار زنجان: تولید محتوا مهمترین مولفه دفاعی در جنگ شناختی است

زنجان – ایرنا – استاندار زنجان با بیان اینکه در جنگ شناختی علیه نظام جمهوری اسلامی باید یک اکوسیستم دفاعی داشته باشیم، گفت: تولید محتوا مهمترین مولفه دفاعی در این جنگ است.

محسن افشارچی روز سه شنبه در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان زنجان با بیان اینکه دشمنان در جنگ شناختی دنبال این هستند تا پارامترهای تصمیم گیری ما را تحت تاثیر قرار دهند، افزود: ما در فضای مجازی بیشتر تحت تاثیر این جنگ هستیم و دشمن، مشروعیت زدایی، اعتبار زدایی، اعتماد زدایی و ناکارآمد جلوه دادن نظام را از این طریق در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه اتفاقات مبارکی در کشور طی چند سال اخیر در حوزه تولید محتوا در حال رخ دادن است، ادامه داد: امروز جریان انقلاب در حوزه مستند سازی، خوب وارد شده است.

افشارچی با بیان اینکه ما در فضای مجازی ضعف داریم، گفت: در اکوسیستم تولید محتوا در جنگ شناختی باید به این سمت حرکت کنیم و از ظرفیت فضای مجازی بیشتر استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در نقطه زنی و تولید محتوا بر اساس موضوعات مورد نیاز و اولویت دار مشکل داریم و اغلب در این زمینه منفعل می کنیم و بعد از بروز اتفاق پیرامون آن کار می کنیم در حالی که نباید چنین باشد.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای رشد و توسعه اقتصادی مورد نظر غربی ها، باید در منظومه نظام سلطه قرار گرفت، گفت: این موضوع به غیر از الزامات در حوزه قواعد و قوانین اقتصادی، ملزومات فرهنگی هم دارد، در واقع نظام سلطه اجازه نمی دهد رشد اقتصادی در کشوری محقق شود مگر اینکه از لحاظ فرهنگی همراه با این جریان شود.

وی افزود: این تغییرات فرهنگی در عربستان و برخی دیگر از کشورها همچون ترکیه، مالزی و امارت قابل مشاهده است.

افشارچی با بیان اینکه یکی از الزمات فرهنگی نظام سلطه، غفلت است، گفت: این غفلت موجب این می شود که مردم ندانند نظام سلطه باعث چه بی عدالتی هایی در جهان شده است.

وی افزود: نظام سطله برای همراه کردن فرهنگی کشورها با خود از ۲ طریق عمل می کند، یکی اینکه سعی می کند نظام حاکم را با خود همراه می کند، دوم اینکه سعی می کند بدنه مردمی یک کشور را مورد هدف قرار دهد تا تغییرات فرهنگی ایجاد کنند.

استاندار زنجان گفت: اصطلاح تهاجم فرهنگی که از سوی رهبر معظم انقلاب حدود سه دهه پیش عنوان شد ناظر بر همین مساله است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha