به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان عصر روز سهشنبه در جلسه بررسی طرح کمربندی دوم ارومیه اظهار داشت: این طرح بدون توجه به قوانین و مقررات، هزینه کرد بالایی برای آن صورت گرفته و باید دفتر فنی و عمرانی استانداری با حضور دستگاههای مرتبط مطالعات جدید را با ملاحضات قانونی انجام دهد.
وی با بیان اینکه همه باید کمک کنند تا این طرح مهم برمدار قانون قرار گیرد اضافه کرد: باید در این طرح از نگاه جزیرهای پرهیز شود و اسرار بر نظر مساعد باشد تا پرونده آن به مسیر اصلی خود بازگردد.
استاندار آذربایجانغربی افزود: در مدت تعیین شده هم افزایی بین دستگاهی صورت گیرد تا کارهای اجرایی آن با قوت انجام و در تامین بخشی از منابع اجرایی نیز راه و شهرسازی باید همکاری کند.
وی با تاکید بر اینکه تدوین طرح جامع باید از اولویتهای دستگاههای اجرایی باشد تا این طرح به درستی بررسی و اجرایی گردد اظهار داشت: طرح کمربندی ارومیه برای بهبود حاشیه نشینی بسیار موثر است که باید مورد توجه قرار گیرد.
معتمدیان در رابطه با بافتهای محلات شهری نیز بیان کرد: دستگاههای مربوطه در ساماندهی محلات باید مشارکت کنند تا با تقسیم کار و اجرای امورات لازم در این زمینه محرومیت زدایی انجام شود.
شهردار ارومیه نیز در این جلسه، گفت: احداث قطعه اول کمربندی شهر ارومیه از بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارست.
حسین مهدی زاده ادامه داد: اجرای ساخت کمربندی دوم ارومیه به طول ۴۲ کیلومتر از سال ۱۳۹۶، بعد از اتمام مطالعات وارد فاز اجرایی شده که سهم شهرداری از ساخت این کمربندی به طول ۲۷ کیلومتر از تقاطع غیر هم سطح سرو تا جاده اشنویه است.
وی بیان کرد: سهم شهرداری ارومیه از پروژه کمربندی دوم در چهار فاز خلاصه شده است و فاز اول به طول ۶ کیلومتر، فاز دوم به طول ۱۰ کیلومتر و فاز سوم نیز به طول ۹ کیلومتر و فاز چهارم به طول ۱۸ کیلومتر است.
مهدی زاده گفت: پروژه بزرگ کمربندی دوم از جنبههای مختلف چون کنترل ترافیک میانی و اتصال کمربندی میانی به کمربند بیرونی شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
به گزارش ایرنا، کمربندی ارومیه دارای ۴۲ کیلومتر طول و ۸۵ متر عرض است و هزینه لازم برای ساخت و تکمیل آن ۷۴۲ میلیارد تومان پیش بینی شده است.
نظر شما