۲۲ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84610763
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

نیروهای آتش نشان ۲ هزار و ۷۳۶ عملیات امدادی را در همدان انجام دادند

همدان- ایرنا- سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت که نیروهای آتش نشان این سازمان در ۹ ماهه نخست امسال با انجام ۲ هزار و ۷۳۶ ماموریت اطفای حریق، امداد و نجات و احتیاط حریق و حوادث، هزار و ۱۴۶ نفر را نجات دادند.

«سید صادق پورسینا» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در ۹ ماه سال تعداد ۷۷ هزار و ۵۹۷ تماس با سامانه ۱۲۵ همدان برقرار شده است افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۵۲۰ مورد منجر به عملیات، سه هزار و ۱۹۴ مورد راهنمایی و مشاوره، ۲۱۶ عملیات احتیاط حریق، هشت هزار و ۱۷۳ تماس اشتباه، چهار مورد اعلام حریق کذب و ۶۳ هزار و ۷۰۶ مورد ایجاد مزاحمت بوده است. 

وی ادامه داد: هزار و ۳۴۹ عملیات امداد و نجات در این مدت انجام شد که بیشترین میزان این عملیات ها شامل ۴۴۶ مورد نجات افراد محبوس شده در آسانسور، ۲۴۷ مورد نجات حیوانات، ۱۸۷ مورد مهار حیوانات، ۱۹۷ مورد رهاسازی افراد محبوس در اماکن مختلف، ۸۷ مورد رهاسازی اندام بدن از داخل زیورآلات و اجسام و ۵۷ مورد امداد و نجات در سوانح رانندگی و سقوط خودروها بود.  

پورسینا با بیان اینکه از مجموع عملیات انجام شده هزار و ۱۷۱ مورد مربوط به عملیات های اطفا حریق بوده گفت: پوشش گیاهان خودرو ۳۳۳ مورد، اماکن مسکونی با ۱۷۷ مورد، وسایط نقلیه با ۱۵۷مورد، باغ ها و فضای سبز ۱۴۵ مورد و مراکز تجاری با ۴۹ مورد بیشترین کاربری عملیات های اطفا حریق را شامل شده است. 

وی خاطر نشان کرد: موقعیت هزار و ۱۶۰ مورد از عملیات های اطفا حریق و هزار و ۳۴۲ مورد از عملیات های امداد نجات در محدوده خدماتی شهر همدان و ۱۸ عملیات خارج از آن بوده است.

پورسینا تصریح کرد: نحوه بروز ۳۴۳ حادثه آتش سوزی عمدی، ۷۸۴ مورد غیر عمدی و ۴۱ مورد نیازمند کارشناسی است. 

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به اینکه ۱۳۲ نفر از جمله یک آتش نشان در حوادث آتش سوزی و امداد و نجات مصدوم و ۱۵ نفر از شهروندان نیز فوت شده اند افزود: آتش نشانان در ۹ ماه گذشته با سرعت عمل و از خودگذشتگی هزار و ۱۴۶ نفر را در عملیات های مختلف نجات داده اند. 

پورسینا با اشاره به انجام ۸۶۷ مورد آموزش اصول ایمنی و ۱۶۰ مورد پایش سطح ایمنی اماکن مختلف در این مدت خاطرنشان کرد: ۷۸۸ مورد پروانه و دستورالعمل ایمنی و ۴۲۶ مورد پایانکار و تائیدیه ایمنی برای ساختمان‌ها صادر شده است.

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر همدان دارای ۱۰ ایستگاه عملیاتی فعال با ۲۰۱ نیروی عملیاتی و اداری است که به صورت شبانه روزی و در سه شیفت کاری، آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha