۲۳ دی ۱۴۰۰، ۹:۲۸
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84610862
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۶ درصد مدارس گیلان در رعایت پروتکل‌ها رتبه عالی و خوب گرفتند

رشت - ایرنا - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان گفت: براساس آمارهای طرح ضربتی بازدید از ۶۰ درصد مدارس گیلان، بیش از ۹۶ درصد در رعایت توصیه‌های بهداشتی رتبه عالی و خوب را به دست آوردند.

جابر اخلاقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس آمارهای جمع‌بندی از ۲۴ آذر تا چهارم دی ماه با طراحی ۱۲ سوال یا چک لیست، فقط ۳/۶۴ درصد مدارس بازدید شده نیز رتبه متوسط را به دست آوردند.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۸۲۶ مدرسه در گیلان فعال است، افزود: طبق بررسی های بعمل آمده از ۶۰ درصد این واحدهای آموزشی در اجرای طرح ضربتی، تقریباً در ۳۸ درصد از مدارس آموزش حضوری و کامل را انجام می‌دهند.

معاون آموزش و پرورش استان گیلان اظهار داشت ۶۰/۹۱ درصد از مدارس نیز به صورت حضوری و غیرحضوری "ترکیبی" آموزش دانش‌آموزان را انجام می دهند.

اخلاقی با بیان اینکه در بازدیدهای انجام شده ۵۱ درصد مدارس ابتدایی و ۴۹ درصد واحدهای آموزشی متوسطه بوده‌اند، اضافه کرد: طرح ضربتی بازدید از واحدهای آموزشی استان گیلان در مدارس شهری و روستایی ادامه دارد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری آزمون حضوری دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه در گیلان اظهار داشت: طبق تصمیم ستاد ملی کرونا امتحانات پایان ترم اول دانش‌آموزان این دوره‌ها در این استان در حال انجام است.

معاون آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه در برگزاری این آزمون‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی توسط دانش‌آموزان و مراقبان انجام می‌شود و بازدیدها حاکی از مراعات توصیه ها است، اضافه کرد: تب سنجی از دانش آموزان نیز انجام می شود.

اخلاقی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان مشکوک به کرونا نیز در اتاق جداگانه آزمون می‌دهند، اظهار داشت: با توجه به این مراقبت‌ها، خانواده ها نگران آزمون حضوری فرزندان خود نباشند.

وی با بیان اینکه مدیران مدارس باید در برگزاری آزمون حضوری دانش‌آموزان مدیریت لازم را داشته باشند، گفت: آزمون همه دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه حضوری است، هیچ فرقی بین دانش‌آموزان نیست و اگر برای غیبت دانش‌آموزی در صحنه آزمون دلیل موجه باشد، آزمون بصورت غیرحضوری برگزار نخواهد شد.

بر اساس آخرین آمار دریافتی از آموزش و پرورش گیلان، ۱۹۴ هزار و ۱۲۹ دانش‌آموز در دوره ابتدایی، ۹۳ هزار و ۴۸۲ دانش‌آموز در دوره متوسطه اول، ۵۱ هزار و ۹۹۷ دانش‌آموز در متوسطه دوم، ۱۵ هزار و ۴۷۶ دانش‌آموز در رشته های فنی و حرفه ای و ۱۷ هزار و ۱۵۶ دانش‌آموز در کار و دانش تحصیل می‌کنند.

افزون بر ۳۷۲ هزار دانش‌آموز در استان گیلان تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha