۲۲ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۰۸
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 84611132
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات میمک فتح الفتوح عملیات های دوران جنگ تحمیلی است

ایلام - ایرنا - امام‌جمعه چرداول با اشاره به رشادت های مردم ایل بزرگ خزل در دوران جنگ‌ تحمیلی گفت: عملیات میمک فتح الفتوح عملیات های دوران جنگ تحمیلی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد امرایی عصر چهارشنبه در جمع مردم آسمان آباد از توابع شهرستان چرداول اظهار داشت: دلاوری های مردمان ولایتمدار ایل خزل برگ زرینی از تاریخ دوران هشت دفاع مقدس است که باید این سند افتخار را به نسل های حاضر و آیندگان انتقال داد تا عظمت و دستاوردهای این مردمان در دفاع از کیان و خاک کشور فراموش نشود.

وی افزود: در ابتدای جنگ تحمیلی و حمله حزب بعث به خاک کشورمان و در شرایطی که کشورمان فاقد هرگونه تجهیزات حتی ابتدایی نظامی بود، مردمان فاتح ارتفاعات میمک به کمک ارتش قهرمان و با استفاده از اطلاعات و ارایه عملیات شخصی حادثه ای ماندگار در تاریخ دفاع مقدس ثبت کردند.

امام‌جمعه چرداول یادآور شد: مردم با غیرت دینی و ملی این دیار، در شکاف دره ها و شیارهای میمک حضور یافتند و فرزندان ایل خزل با خون خودشان پیمان اخوت با ارتش بستند و دشمن را در عملیات ذوالفقار شکست دادند.

حجت الاسلام امرایی تاکید کرد: زنان این دیار هم نقش مهمی در حمایت و پشتیبانی از مردان مرد عشایر در عملیات فتح میمک داشتند و این افتخاری بزرگ است که عملیات فتح میمک، فتح الباب پیروزی های بعدی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس بوده است.

وی با تقدیر از حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در جمع مردم آسمان آباد، گفت: دهستان آسمان آباد شایستگی دارد با مردمانی با این سلحشوری و دشمن ستیزی به بخش ارتقا یابد و این موضوع خواسته و مطالبه به حق مردم آسمان آباد است.

حجت الاسلام امرایی تاکید کرد: امید است به یمن حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و توجه استاندار ایلام این مطالبه به حق مردم آسمان آباد به زودی تحقق یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha