۱۶۰ هزار متر مربع اراضی تربت‌حیدریه از ابتدای امسال رفع تصرف شده است

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت‌حیدریه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۰ هزار متر مربع از اراضی ملی این شهرستان با دستور قضایی، همکاری نیروی انتظامی و یگان حفاظت منابع طبیعی رفع تصرف شده است.

علیرضا قادری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در این مدت ۷۰ فقره پرونده تخریب، تصرف اراضی ملی و تخلف دام در مراجع قضایی تربت‌حیدریه تشکیل شد.
وی ادامه داد: از این تعداد ۴۵ فقره پرونده مربوط به تخریب و تصرف اراضی ملی در سطح ۹۲ هکتار و ۲۵ فقره پرونده مربوط به تخلف چرای دام غیرمجاز و خارج از فصل به تعداد ۶ هزار و ۹۰۰ راس در مراتع این شهرستان بوده است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت‌حیدریه گفت: در راستای اجرای ماده ۹ قانون طرح جهش تولید و تامین مسکن، ۹۰۰۷ هکتار از اراضی ملی واقع در محدوده و حریم این خطه در ۱۱ پلاک ثبتی، ۵۱ هکتار در محدوده و حریم بایگ در ۶ پلاک ثبتی و ۱۰۸ هکتار از اراضی ملی واقع در محدوده کدکن در سه پلاک ثبتی، تحویل اداره راه و شهرسازی تربت‌حیدریه شد.
قادری افزود: تحویل اراضی ملی محدوده و حریم شهر رباط سنگ نیز در دست اقدام است که به زودی و بعد انجام مراحل قانونی و اداری، واگذار خواهد شد.
وی با بیان این که تأمین زمین مورد نیاز شرط اساسی توسعه شهرستان تربت حیدریه در بخش مسکن و خدمات رسانی است ادامه داد: مساحت شهرستان بیش از ۳۷۹ هزار هکتار است که ۲۵۵ هزار هکتار آن اراضی ملی است که صیانت از این وسعت نیازمند مشارکت آحاد مردم و مسوولان است.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha