بانوان نقش تعیین کننده در نهادینه کردن الگوی صحیحی مصرف آب دارند

بوشهر- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: بانوان نقش مهمی در انتقال فرهنگ مصرف بهینه آب و نهادینه کردن الگوی مصرف این ماده حیاتی دارند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر روز پنج‌شنبه به نقل از عبدالحمید حمزه پور در همایش بانوی آب در شهرستان تنگستان اعلام کرد: با وجود اینکه بیش از ٧٠ درصد سطح کره زمین آب فراگرفته ولی بالغ بر ٩٧ درصد از آب ها که مربوط به اقیانوس ها و دریاهاست بعلت شوری بصورت مستقیم غیر قابل شرب هستند و فقط حدود سه درصد آب‌های موجود در روی کره زمین شیرین و قابل شرب و استفاده برای مصارف کشاورزی است.

وی اضافه کرد: کشور ایران جزء کشورهای گرم و خشک دنیا و میزان بارش در ایران کمتر از یک سوم میانگین دنیا است ولی سرانه مصرف آب در کشور بیش از میانگین حتی کشورهای پر آب دنیا گزارش شده و در این شرایط خشکسالی چاره ای  نداریم که بر اساس داشته ها، میزان بارش و منابع موجود مصارف خود را مدیریت کرد.

حمزه‌پور با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد منابع آب آشامیدنی استان بوشهر خارج از استان تامین می‌شود بیان کرد: خط آبرسانی کوثر یکی از منابع آب این استان به شمار می‌رود که با ۸۰۰ کیلومتر خط انتقال به شبکه آبرسانی استان بوشهر متصل می‌شود.

وی آب شیرین کن ها را یکی دیگر از منابع آب آشامیدنی استان بوشهر عنوان کرد و افزود: هزینه هر مترمکعب آب‌شیرین‌کن ۲۲ هزار تومان است که به‌صورت میانگین به قیمت ۶۰۰ تومان در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.

فرماندار تنگستان نیز با بیان اینکه کاهش بارش باران و افزایش مصرف زمینه بروز مشکلات را فراهم می‌کند گفت: بانوان نقش اصلی انتقال فرهنگ مصرف بهینه آب و از مشارکت کنندگان اصلی در امر مدیریت مصرف آب هستند.

احمد لطفی با بیان اینکه فرهنگ مدیریت مصرف در جامعه باید ترویج شود افزود: بانوان نقش تعیین کننده در نهادینه کردن الگو صحیح مصرف آب دارند.

وی با قدردانی از تلاش شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اضافه کرد: در اوائل پیروزی انقلاب اسلامی حتی شهرهای مختلف استان بوشهر از بی‌آبی در عذاب بود ولی اکنون همه شهرها و روستاها با تلاش نظام اسلامی ایران دارای شبکه آبرسانی هستند که باید مدیریت مصرف مورد توجه ویژه قرار گرفته شود.

در این همایش آموزش‌های لازم در راستای کاهش مصرف و راهکارهای مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در شست و شوهای گوناگون ارائه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha