بررسی میدانی طرح‌های نیمه‌تمام شهرستان طبس

بیرجند - ایرنا - تجهیز آشیانه بالگرد اورژانس هوایی طبس از جمله مطالبات مسوولان این شهرستان است که در بازدید استاندار خراسان جنوبی از محل اجرای پروژه، مطرح شد.

به گزارش ایرنا استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه در ادامه چهارمین سفر شهرستانی خود از پروژه در دست اجرای آشیانه بالگرد اورژانس هوایی طبس بازدید کرد.

آشیانه بالگرد اورژانس هوایی از جمله پروژه‌های بهداشتی و درمانی شهرستان طبس که در راستای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای استقرار بالگرد اورژانس هوایی در حال احداث است.

تجهیز این آشیانه به جرثقیل سقفی و سامانه اعلان حریق، محوطه‌سازی و احداث پارکینگ از جمله مطالبات مسوولان شهرستان است که همزمان با حضور استاندار در محل اجرای پروژه، مطرح و بر پیگیری این موارد تا حصول نتیجه تاکید شد.

جواد قناعت با توجه به نیاز این شهرستان و مطالبه مردم مبنی بر تسریع در روند احداث و تجهیز بیمارستان دوم طبس و به منظور بررسی شرایط موجود از این پروژه هم بازدید کرد.

قرارداد اجرای این پروژه طبق تفاهم‌نامه چهار جانبه مجمع خیرین سلامت، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، شرکت زغال‌سنگ پروده طبس و شرکت پیمانکار در سال ۱۳۹۸ منعقد شد و براساس این تفاهم‌نامه، شرکت زغال‌سنگ پروده به نمایندگی از هلدینگ شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی)، تامین اعتبار پروژه را در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود برعهده گرفته است.

تکمیل و تجهیز بیمارستان و تامین نیروی انسانی مورد نیاز آن در حوزه وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و این بیمارستان که شامل اورژانس و بخش‌های متعدد تخصصی و فوق تخصصی خواهد بود، در طرح اولیه ۱۰۰ تختخوابی در نظر گرفته شده اما افزایش تخت‌های آن پیش‌بینی شده است.

بیمارستان دوم شهر طبس با زیربنای‌ ۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع در چهار طبقه ‌تا ‌پایان ‌مرحله ‌سفت‌کاری‌ ۱۲۵ میلیارد تومان‌ اعتبار نیاز دارد.‌

استاندار خراسان جنوبی در ادامه سفر به طبس از پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در این شهرستان با هدف بررسی راهکارهای رفع موانع موجود و شتاب بخشیدن به روند اجرای پروژه بازدید کرد.

براساس اعلام مسوولان مربوطه در شهرستان طبس تعداد ۶ هزار و ۵۳ نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند و دستگاه‌های متولی زمین لازم را برای هزار و ۵۰۴ نفر تامین کرده‌اند.

این پروژه‌ها در مناطق مختلف و با درصد پیشرفت متفاوت در حال اجراست که تامین زیرساخت‌ها و تسریع در روند آماده‌سازی اراضی از جمله درخواست‌های در این شهرستان برای طرح اقدام ملی مسکن است.

بازدید استاندار خراسان جنوبی از پروژه احداث باند دوم محور طبس - بشرویه برنامه دیگر این سفر بود که به منظور اطلاع از روند اجرای کار و میزان پیشرفت پروژه انجام شد.

پروژه احداث باند دوم محور طبس - بشرویه با هدف بهسازی ورودی طبس از مسیر ده‌محمد در دست اقدام است.

طول این محور ۱۲۰ کیلومتر است که ۷۵ کیلومتر آن در داخل حوزه شهرستان طبس قرار دارد و در حال حاضر فقط ۲ کیلومتر باند دوم در این محور احداث شده است.

استاندار خراسان جنوبی صبح امروز (پنجشنبه) با استقبال نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار و مسئولان این شهرستان وارد طبس شد.

غبارروبی مزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان نخستین برنامه این سفر بود که با حضور جمعی از مدیران ستادی، استانی و شهرستانی در گلزار شهدای طبس انجام شد و استاندار خراسان جنوبی در ادامه آستان امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) را زیارت کرد.

قناعت در ادامه این سفر یک روزه از فرودگاه شهدای طبس و اداره کل راه‌آهن شرق بازدید کرد.

بازدید از فرمانداری ویژه طبس و دیدار با خانواده شهید حسن آشنا از دیگر برنامه‌های استاندار در سفر به این شهرستان است.

همچنین نشست شورای اداری شهرستان به منظور جمع‌بندی مصوبات این سفر و به ریاست استاندار خراسان جنوبی در محل دفتر امام جمعه طبس برگزار می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی پیش از این در سفرهای شهرستانی خود به نهبندان، قاینات و فردوس رفته است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha