۲۳ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84611988
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲ هزار وسایل گرمایشی بین نیازمندان استان توزیع شد

ایرنا- بجنورد- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۶۰۳ لوازم گرمایشی به ارزش پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بین مددجویان زیر پوشش این نهاد توزیع شد.

به گزارش ایرنا، مجید الهی راد روز پنجشنبه در حاشیه آیین توزیع وسایل گرمایشی اظهار داشت: از این تعداد وسایل گرمایشی هزار و چهار سری آبگرمکن به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و هزار و ۵۹۹ سری بخاری به ارزش ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.
وی در ادامه به اجرای طرح کیو آر ویژه مشترکان صدقات در استان اشاره کرد و گفت: بر اساس اقدامات صورت گرفته برای تمامی مشترکان صدقات کد کیو آر صادر و به درب منازل آنان ارسال‌شده است.

وی با بیان اینکه کد کیو آر ب اهدف اشاعه روزافزون فرهنگ احسان و انفاق و استفاده از شیوه‌های نوین در پرداخت صدقات و سایر کمک‌های مردمی  است افزود: تا کنون کد های مختلفی برای هر شهید استان صادر و برای زنده نگاهداشت نام این بزرگواران، تقدیم خانواده های آنها شده است.
پیشرفت ۹۳ درصدی اجرای طرح امداد هوشمند در خراسان شمالی
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی با اشاره به ایکنه طرح امداد هوشمند از آذرماه سال جاری آغاز شد گفت: با همکاری تمامی امدادگران و مددکاران کار ثبت اولیه اطلاعات خانوارهای تحت حمایت این نهاد انجام شده است و تاکنون ۹۳ درصد کار پیشرفت داشته است.
الهی راد اظهار داشت: از آغاز اجرای این طرح و ارزیابی های انجام شده خراسان شمالی جزو استان های برتر در اجرای طرح امداد هوشمند است.
وی با بیان اینکه تاکنون اطلاعات بیش از ۴۶ هزار خانوار در این سامانه ثبت شده است گفت: اطلاعات سه هزار و ۵۰۰ خانوار باقی مانده نیز در چند روز آینده ثبت خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این سامانه موجب هم افزایی و شناخت موسسات مراکز نیکوکاری و هدفمند کردن ارائه خدمات به نیازمندان است گفت: هم اکنون حدود ۴۸ هزار و ۴۰۰ خانوار معیشت بگیر تحت حمایت این نهاد قرار دارند که ثبت نیازمندی این مددجویان نیز در اجرای این طرح در حال انجام است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمال گفت: همچنین در این سامانه بیش از ۲۷ آیتم شامل اطلاعات فرهنگی، اقتصادی، اشتغال، تحصیلی و نیازمندی خانوارها ثبت شده است و طی اجرای این طرح تمامی مددجویان از طریق ثبت درخواست در پنل اختصاصی و از طریق موبایل، تبلت و یا دفاتر پیشخوان به درخواست این عزیزان رسیدگی می شود.

اجرای طرح های خدمت رسانی متناسب با نیاز روز جامعه
معاون توسعه مدیریت استاندار خراسان شمالی گفت: برنامه ریزی به موقع و ارائه طرح های خدماتی این نهاد به روز و متناسب با نیاز جامعه است.
 علی بیگ زاده در این آیین اظهار داشت: مردم خراسان شمالی به رغم مشکلات در تمامی اوقات در کنار هم حضور داشته و با کمک های نوعدوستانه در دستگیری از نیازمندان سرآمد هستند.
وی گفت: مردم نوعدوست استان در طرح مواسات و همدلی که با توجه به فرامین ولی فقیه اجرا شد دوشادوش دستگاه های اجرایی همچون کمیته امداد و سپاه توانستند زمینه خدمتگزاری به محرومان را فراهم کنند.
 وی در ادامه همچنین تامین جهیزیه و تامین بستر مناسب ازدواج برای جوانان نیازمند را کاری ارزشمند برشمرد و افزود: برنامه این نهاد در میلاد باسعادت حضرت زهرا (س) و اهدای جهیزیه به زوج های نیازمند استان نیز ارزشمند است.

خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استانهای کشور قرار دارد.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha