استاندار چهارمحال و بختیاری : ۱۰۰ درصد تسهیلات اشتغال‌زایی در استان جذب شود

شهرکرد - ایرنا - استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تسهیلات اشتغال‌زایی فرصت مناسبی است و جذب آن به تحرک و دلسوزی مدیران بستگی دارد، گفت: مدیران اجازه ندهند که این تسهیلات باز گردانده شود و با رفع موانع تلاش کنند تا ۱۰۰ درصد این تسهیلات در استان جذب و عملیاتی شود.

غلامعلی حیدری روز پنجشنبه در نشست شورای اداری و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری که به میزبانی شهرستان سامان برگزار شد، افزود: اداراتی که همچنان موفق به جذب تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ نشده‌اند لازم است این مورد را اعلام کنند تا با پیگیری از سوی وزارتخانه‌ها، سهم استان تخصیص یافته و هر چه زودتر عملیاتی شود.

وی بر پیگیری جذب دیگر ردیف‌های اعتباری همچون جهش تولید، توازن و محرومیت‌زدایی از سوی مدیران شهرستانی با مدیریت فرماندار در فرصت باقی مانده تا پایان سال تاکید و تصریح کرد: اگر مانعی در این مسیر وجود دارد باید در کمترین زمان برطرف شود چرا که بازگشت اعتبار قابل قبول نیست.

حیدری تسهیل روند انبوه‌سازی در شهرستان سامان را متذکر شد و گفت: سهمیه سالیانه این شهرستان در این رابطه ۲۶۰ واحد است که اجرای عملیات احداث می‌تواند فرصت اشتغال را نیز ایجاد کند و در صورت کمبود زمین می‌توان با افزایش ارتفاع ساختمان تا حدودی این مشکل را برطرف کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین به مشکلات ایجاد شده در اجرای کلینیک تخصصی و فوق تخصصی خیری سامان اشاره کرد و افزود: زمانی که سرمایه‌گذار بخش خصوصی به ویژه خیرین در مسیر توسعه و آبادانی اقدام می‌کنند، ضروری است علاوه بر رفع مشکلات و موانع به شکلی مشوق‌ها نیز فراهم شود تا این‌گونه اقدامات ارزشمند تداوم یابد از این رو مسولان مربوطه برای اختصاص اعتبار باقی مانده جهت تکمیل این فضای درمانی اقدام کنند.

وی موضوع فاضلاب روستایی شهرستان سامان را به دلیل ارتباط آن با بهداشت عمومی مهم دانست و در ادامه با اشاره به اهمیت جاده حاشیه زاینده‌رود در توسعه گردشگری منطقه نیز اظهار داشت: پیگیری‌ها برای ایجاد و بهبود وضعیت این جاده واقع در محدوده استان باید انجام شود تا مردم بتوانند از مواهب و زیبایی‌های این منطقه بهره‌مند شوند.

حیدری با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری بستر مناسبی برای توسعه گردشگری دارد، افزود: باید به خوبی از تسهیلات این حوزه استفاده شود تا با ایجاد امکانات مناسب، ورود گردشگران به استان و به ویژه شهرستان سامان، درآمدزایی را برای مردم منطقه به همراه داشته باشد.

وی تهیه طرح جامع برای شناسایی زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگری در شهرستان سامان را نیز لازم خواند و گفت: در این زمینه تشویق بخش خصوصی در همراهی با منابع دولتی می‌تواند اثرات مثبتی برجای بگذارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تسریع در جذب ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات گلخانه‌ای شهرستان سامان را نیز یادآور شد و اظهار داشت: خسارت‌های وارده به باغ‌های این شهرستان در اثر گسترش آفات نیز موضوع مهمی است که نیاز است جهادکشاورزی با بررسی همه‌جانبه و نامه‌نگاری با وزارت متبوع برای آن راهکاری را در نظر بگیرد.

حیدری در ادامه با اشاره به اینکه موضوع تامین آب شرب پایدار و تامین آب برای اجرای طرح‌های کشاورزی و همچنین صنعتی نیز از موارد بسیار مهم استان به شمار می‌رود، افزود: تاکنون پیگیری‌های متعددی در این رابطه با وزرا و مسولان ارشد کشوری انجام شده است اما با وجود اصل و پایه بودن موضوع تامین آب برای انجام امور کشاورزی و دامداری، نیاز است در مصرف بهینه آب نیز اقدام جدی صورت بگیرد از این رو مکانیزه شدن آب‌رسانی اراضی کشاورزی باید انجام شود.

وی همچنین از ادارات و دستگاه‌های اجرایی خواست تا پایان سال جاری برای فعال کردن نمایندگی‌های خود در شهرستان سامان اقدام کنند و تصریح کرد: ادارات می‌توانند در ساختمان‌های استیجاری در شهرستان مستقر شوند و این‌گونه موانع ساختاری باید با پیگیری فرماندار برطرف شود.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری روز ۲۳دی‌ماه در هفتمین سفر شهرستانی خود به همراه جمعی از مدیران دستگاه‌های دولتی در شهرستان سامان حضور یافت.

شهرستان سامان بر اساس آخرین سرشماری با جمعیتی بیش از ۳۶ هزار نفر در شمال غربی این استان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha