کلید خوردن ایجاد قطب دامپروری در مهدیشهر از مصوبات سفر رئیس جمهور

سمنان- ایرنا- آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور روز سیزدهم آبان ۱۴۰۰ در سفر به استان سمنان وعده ایجاد قطب دامپروری در شهرستان مهدیشهر این استان را اعلام کرد که به عنوان یکی از مصوبات اکنون ابلاغ شد و زمینه‌سازی آن با تاکید بر مطالعات و همکاری هلدینگ صنایع عمومی شستا، در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، آیت الله رئیسی رییس‌جمهوری روز پنجشنبه سیزدهم آبان ۱۴۰۰ در نخستین برنامه سفر به استان سمنان به صورت سرزده در سیاه چادر عشایر شهرستان مهدیشهر حضور یافت و به درد دل آنان گوش داد.

نشست بررسی راهکارهای ایجاد قطب دامپروری در شهرستان مهدیشهر از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان سمنان روز پنجشنبه با حضور عباس گلرو، نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، مسعود کیان مهر مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی شستا، علیرضا شریفی نژاد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و جمعی از مسوولان مرتبط استان سمنان در سالن جلسات کوثر استانداری برگزار شد.

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: دام سنگسری، با محصولات فراوانی که از شیر آن تولید می شود و گوشت باکیفیت، دارای ظرفیت بسیار زیاد و ارزشمند است.

گلرو با اشاره به اینکه ایل سنگسری در سطح کشور بسیار شناخته شده است افزود: رییس‌ جمهور وعده ایجاد قطب دامپروری در مهدیشهر را داد و امروز به عنوان یکی از مصوبات سفر به استان سمنان ابلاغ شده است.

وی بیان کرد که این طرح باید مطالعه داشته باشد و زیرساخت های آن فراهم و اعتبار مالی آن تامین شود.

گلرو تاکید کرد: در بحث اجرای قطب دامپروری به عنوان مصوبه سفر رئیس جمهور، تاکید شده تا از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بهره گیری شود و در راستای تسریع و به سرانجام رسیدن آن بررسی خواهد شد تا از ظرفیت شرکت شستا نیز استفاده شود.

وی گفت که ایل سنگسری با ویژگی ها و ارزش های منحصر به فرد خود، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و به عنوان یک اقدام ملی به سرانجام برسد.

وی یادآور شد: همه باید برای تحقق وعده رییس جمهور و اجرایی شدن مصوبه سفر در خصوص ایجاد قطب دامپروری، تلاش خود را به کار گیرند.

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط و متولی امر برای فراهم کردن زمینه های لازم برای شروع عملیات اجرایی این طرح، موظف به همراهی هستند.

مطالعات، اولین گام اجرای مصوبه رئیس جمهور در ایجاد قطب دامپروری مهدیشهر

معاون ‌هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز در این نشست گفت: طرح ایجاد قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر طی انجام کار مطالعاتی، با استفاده از تمام ظرفیت های موجود اجرایی خواهد شد.

علیرضا شریفی نژاد افزود: طرح ایجاد قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر یک طرح ملی و از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان است که باید اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان سمنان در خدمت سرمایه گذاران به خصوص در زمینه همراهی به جهت عملیاتی کردن طرح ایجاد قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر هستیم.

وی تاکید کرد: فضای کسب و کار در استان سمنان همواره در جایگاه های برتر کشور قرار دارد و استان با تمام ظرفیت دستگاه های اجرایی و نهادهای مالی در حد مقدورات و بدون از دست داد زمان، برای اجرایی شدن این طرح گام برمی دارند.

معاون ‌هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به اینکه در راستای اجرایی شدن مصوبه سفر رییس جمهور به استان و تحقق این وعده، موانع و موارد موجود بر سر راه طرح ایجاد قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر برطرف و پشتیبانی ها صورت می گیرد ابراز داشت: تلاش می شود تا این ظرفیت ها با تمام قدرت در حوزه ملی و استانی به کار گرفته شود و این طرح در کوتاهترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می شوند و تولید ۸۰ نوع مشتقات لبنی و ۴٠ نوع نان از جمله قابلیت های عشایر سنگسر در بخش گردشگری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha