سیل مورموری آبدانان، ایجاد کنسولگری عراق در ایلام و نارضایتی استاندار از کیفیت نان

ایلام - ایرنا - بروز سیلاب در بخش کلات مورموری از توابع آبدانان، بازدید سرزده استاندار ایلام از نانوایی های سطح شهر، ایجاد کنسولگری عراق در ایلام و بسته بودن مرز مهران از جمله مهمتربن اخبار استان ایلام در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، بارش سیلابی و رگباری باران در آخرین ساعات روز جمعه هفته گذشته باعث بروز خسارت های در بخش کلات مورموری از توابع آبدانان شد به گونه ای که به دستور حسن بهرام نیا استاندار ایلام ستاد فوری بحران تشکیل و وی در این نشست بر ضرورت آمادگی دستگاه های امدادی و خدماتی و اعزام تیم های عملیاتی به محل تاکید کرد.

مسعود دمان بخشدار کلات مورموری شهرستان آبدانان هم گفت: شدت بالای بارندگی در شامگاه جمعه ۲۴ دی ماه و طغیان رودخانه فصلی باعث خسارت به منازل مسکونی، اماکن تجاری و احشام مردم در این بخش شد و به علت شدت و حجم باران همه پل های وسط شهر زیر سیلاب قرار گرفتند.

تیم های امدادی جمعیت هلال احمر نیز برای کمک رسان به سیل زدگان به این منطقه اعزام شدند و در مجموع ۲ تیم امدادی از آبدانان و ۲ تیم هم از شهرستان دهلران به این منطقه اعزام شد و تیم های امدادی شهرستان های مهران، دره شهر و ملکشاهی نیز آماده باش هستند تا در صورت نیاز به منطقه اعزام شوند.

امدادرسانی ها به مردم سیل زده کلات مورموری از توابع آبدانان و ارزیابی خسارت ها همچنان ادامه دارد.

هفته گذشته بهرام نیا استاندار ایلام در برنامه ای پیش بینی نشده و سرزده از نانوایی های سطح شهر بازدید و نارضایتی خود را از کیفیت نان های پخت شده ابراز کرد و از عدم رعایت زمان پخت نان، فعالیت بدون مجوز برخی واحدها، عدم رعایت نکات بهداشتی و پایین بودن کیفیت و وزن نان گله مند بود.

وی در جلسه کارگروه آرد و نان استان به واحدهای نانوایی یک ماه فرصت داد تا نواقص موجود و عدم کیفیت نان های پخت شده را مرتفع سازند در غیر این صورت با این واحدها برخورد قانونی می شود.

هفته گذشته اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به استان ایلام سفر کرد و گفت: از مجموع یک میلیون مسکن در دست ساخت دولت ۴۰۰ هزار واحد آن را بنیاد مسکن می سازد که از این ۴۰۰ هزار واحد ۲۱۲ هزار واحد آن در مرحله ساخت است و تلاش این است که تمام منازل تعهدشده بنیاد مسکن تا پایان سال اخداث شود.

به گفته میثم حاجی پور مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و در آیین معارفه سرپرست نوسازی مدارس ایلام، از ابتدای امسال تاکنون ۹۲ هزار میلیارد ریال برای مدرسه سازی در استان های مختلف کشور هزینه شده و طی چهار سال گذشته نیز ۴۶ هزار میلیارد ریال برای مدرسه سازی در کشور هزینه شده است و هم اینک پنج هزار طرح عمرانی آموزشی فعال در کشور وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های این هفته نماز جمعه ایلام گفت: جنگ نرم و تبلیغات منفی، شیوه جدید جبهه استکبار برای مقابله با ایران است که در این راستا رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی دقیق و همه جانبه توطئه شوم آنان را خنثی کنند که باید اندیشمندان، صاحبان خرد و اصحاب رسانه با تبلیغات مثبت، موج منفی جبهه استکبار و غربی ها را خنثی کنند.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در دیدار با رییس و هیات رییسه دانشگاه استان واسط عراق از ایجاد کنسولگری این کشور در استان ایلام خبر داد و گفت: برای توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی‎ ‎استان و کشور عراق، کنسولگری عراق در ایلام دایر می شود و سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق به تازگی در جلسه اعلام کرد که ایجاد کنسولگری عراق در ایلام نهایی شده و این موضوع بزودی محقق خواهد شد و با توجه به اینکه کشور ایران در زمینه تولید علم و دانش در دنیا حائز رتبه ۱۶ است و این فرصت بسیار خوبی برای تعامل علمی هر ۲ استان ( ایلام و واسط) محسوب می شود.

همچنین در چارچوب گسترش همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق و تمایل طرفین به تعمیم آن در بخش‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری، فرهنگی و دانشجویی، تفاهم نامه علمی ۲ جانبه بین دانشگاه های ایلام و واسط عراق در سه ماده، ۲۱ بند و برای یک دوره چهار ساله امضا شد.

کامران پورمقدم رییس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با سفر به شهرستان دهلران گفت: ۵۰ درصد اعتبارات حوزه جنگل کاری کشور در سال جاری به استان ایلام اختصاص یافته و ۱۹۰ میلیارد ریال از این محل برای جنگل کاری در ایلام اختصاص یافته و در دهلران ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی برای جنگل کاری دارد و این مهم منجر به توجه کشور به استان شده است.

بازنگری طرح جامع شهر ایلام پس از تصویب در کارگروه های استانی و شورای توسعه و برنامه ریزی استان در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور تصویب و ابلاغ شد و با تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری چهار روستای حومه شهر ایلام به مرکز شهر الحاق شدند و طبق این مصوبه بافت مسکونی روستاهای هفت چشمه، بانقلان، فاطمیه و چالسرا با جمعیت بالغ بر ۳۰ هزارنفر به محدوده شهر ایلام اضافه و اراضی زراعی و کشاورزی ساکنان این مناطق خارج از این طرح است. 

هفته پیش خبری در فضای مجازی استان مبنی بر تردد زائران عراقی در ایلام منتشر شد که این خبر را فرمانداری مهران تکذیب و روابط عمومی فرمانداری مهران با صدور جوابیه ای ناکید کرد: طبق مصوبه چهارم دیماه ستاد ملی کرونا تردد از مرز مهران به سمت جمهوری اسلامی ایران فقط به روی گروه های تصویب شده در ستاد ملی کرونا شامل تجار، سرمایه گذاران و بازرگانان، طلاب حوزه های علوم دینی، دانشجویانی که در دانشگاه های ایران مشغول تحصیل هستند، افرادی دارای نوبت پذیرش در مراکز درمانی ایران، افرادی که مهر مراجعت گذرنامه از پلیس مهاجرت را دارند و همچنین افرادی که دارای اقامت در ایران بوده با رعایت الزامات بهداشتی باز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha