نیکوکاران امسال بیش از ۱۹ میلیارد ریال به آبرسانی خراسان شمالی کمک کردند

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: امسال خیران ۱۹ میلیارد و ۶۱۲ میلیون ریال به توسعه و اصلاح شبکه آبرسانی استان کمک کردند که بیشتر آنها در روستاها بوده است.

غلامحسین ساقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار  داشت: امسال ۵۹ درصد اعتبارات هزینه شده در اصلاح و توسعه شبکه بویژه در روستاها از محل مشارکت های مردمی بود.

وی با بیان این که شاخص‌ترین پروژه مشارکت های مردمی در این شرکت مربوط به آبرسانی ۱۸ روستای شهرستان های راز و جرگلان و مانه سملقان بود اظهار داشت: این پروژه به همت یک نیکوکار و با مشارکت قرارگاه سازندگی انقلاب اسلامی اجرا و بهره برداری شد.  

وی به اجرای پروژه مشارکتی خیر ساز دیگر نیز اشاره کرد و افزود: در شیروان نیکوکاران سه میلیارد و ۴۸۱ میلیون ریال در روستاهای خطاب، جیرستان، گلگانلو، رک و نظرعلی و چلو و در جاجرم هم  ۱۱ میلیارد و ۷۰۷ میلیون ریال در ۱۴ طرح برای توسعه آبرسانی هزینه کردند.

وی در مورد وضعیت آبرسانی حال حاضر استان نیز گفت: استحصال آب در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۰درصد رشد داشت به طوری که امسال از منابع زیر زمینی و آب های سطحی ۶۴ میلیون و ۳۵۷ هزار متر مکعب آب تولید شد.

 به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ۱۶ میلیون و ۳۴۱ هزار متر مکعب از این حجم آب سطحی و ۴۸میلیون و ۱۷ هزار مترمکعب از منابع زیر زمینی احصا شده شده است.

در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب این استان  دارای ۳۵۶ هزار و ۲۲۲ مشترک آب و ۸۳ هزار و ۷۵۶ مشترک فاضلاب است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha