امدادگران هلال احمر اردبیل به ۴۹۲ حادثه‌دیده از بارش برف کمک کردند

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: امدادگران هلال احمر این استان در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۹۲ نفر گرفتار شده در برف و کولاک کمک رساندند.

به گزارش ایرنا، عزت‌الله ضربی روز شنبه افزود: امداد گران هلال احمر در ۲۴ ساعت گذشته به  ۱۲۳ خانوار با جمعیت ۴۹۲ نفر گرفتار شده در برف و کولاک در جاده های این استان کمک کردند.

وی اظهار کرد: این افراد در جاده‌های  خلخال - اسالم، سرعین - اردبیل، نمین - آستارا، کوثر - سرچم و گرمی- رضی در برف و کولاک گرفتار شده بودند. 

او بیان کرد: به ۱۰ نفر از حادثه دیدگان در پایگاه امداد و نجات بین شهری سرچم شهرستان کوثر اسکان اضطراری و تغذیه داده شد.

وی اضافه کرد: نجاتگران پایگاه امداد و نجات بین شهری جمعیت هلال احمر شهرستان سرعین نیز یک فرد بیمار در روستای روشنق واقع در ۲۰ کیلومتری جاده اردبیل - سرعین را به علت برف و کولاک شدید به مراکز درمانی انتقال دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل  ادامه داد: در این عملیات تیم های امدادی در قالب ۱۵ پایگاه امدادی ثابت و موقت به یاری حادثه دیدگان شتافتند. 

ضربی گفت: نیروهای جمعیت هلال احمر استان در تمام ساعات شبانه‌روز آماده ارائه خدمات بوده و در طرح زمستانی نیز با ۴۰۰ نجاتگر و همکار در ۱۵ پایگاه ثابت و موقت با بکارگیری ۴۵ دستگاه خودرو امدادی در خدمت هموطنان هستند.

وی از مردم خواست هنگام سفر شرایط اقلیمی را در نظر گرفته و ابزار و تجهیزات مورد نظر را همراه داشته و در صورت بروز حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

استان اردبیل جزو ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.

این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha