واکسیناسیون تب برفکی یک میلیون دام در گلستان و چند خبر کوتاه

گنبدکاووس - ایرنا - واکسیناسیون تب برفکی بیش از یک میلیون راس دام سبک، پلمب هفت مورد از تجهیزات شهربازی، کشف موادمخدر در گنبدکاووس و کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی در گلستان از مهمترین اخبار کوتاه روز شنبه این استان شمالی است.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی گلستان گفت: بیش از یک میلیون راس دام سبک استان از ابتدای سال تاکنون مقابل بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

حمیدرضا حنفی افزود: در این مدت برای بیش از ۱۱۱ هزار راس دام سنگین نیز واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی انجام شده است.

 وی اظهارداشت: تب برفکی یک بیماری ویروسی واگیردار همراه با علائمی چون تب، لنگش، بی اشتهایی، کاهش تولید شیر، زخم در دهان، سم و پستان است.

***

فرماندار گالیکش گفت: بهبود وضعیت تنظیف جداول و سیمای شهر، مدیریت پسماند و مقابله با سد معبر در خیابان‌های اصلی شهر از مطالبات اصلی شهروندان از مجموعه شهرداری است.

علی جوان در مراسم تکریم و معارفه شهردار گالیکش شفافیت مالی، ایجاد درآمد پایدار و تعامل با شورا را از مهمترین شاخصه‌های شهردار دانست و اظهارداشت: درآمد شهرداری‌ها اغلب وابسته به کمیسون ماده ۱۰۰ شده و لازم است برای تامین منابع مالی به‌ویژه تامین حقوق و حق بیمه کارکنان به‌فکر ایجاد درآمد پایدار باشند.

***
 شهردار گنبدکاووس گفت: با پیگیری مسوولان تاسیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری گنبد در وزارت کشور در مرحله پایانی قرار دارد.

سیدعلی اصغر موسوی افزود: با تصویب سازمان فرهنگی و ورزشی ، شهرداری علاوه بر حمایت از رشته والیبال از سایر رشته‌های مستعد قهرمان پرور هم حمایت خواهد کرد.

***

علی بیانی رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن گفت: در عملیات مشترک شب گذشته ماموران یگان حفاظت این اداره با انتظامی شهرستان سه شکارچی به‌همراه سه قبضه سلاح دولول و ۸۶ تیر فشنگ در ضلع شرقی خلیج گرگان دستگیر شدند.

***

رییس اداره امور آزمایشگاه‌های استاندارد گلستان گفت: امسال در بازرسی ۳۳۷ تجهیزات شهربازی و زمین‌های بازی استان، هفت مورد از تجهیزات به علت نداشتن تاییدیه ایمنی با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان پلمب شد.

مهدیس مسیبی افزود: همچنین امسال ۳۲ فقره بازدید از سوی شرکت‌های بازرسی فنی از شهربازی‌های استان انجام شد. 

*** 

حجت الاسلام نجفعلی قاسمی امام جمعه کلاله در جلسه شورای اداری شهرستان گفت: یک مدیر جهادی و انقلابی، خیرخواه مردم، خدمتگزار بی منت، امانتدار و دارای حُسن معاشرت با مردم است.

وی با اشاره به افزایش سرقت‌های خُرد، اظهارداشت: مدتی است، سرقت‌های خُرد در شهرستان، امنیت جامعه و مردم را دچار مشکل کرده و مسوولان باید اقدامی انجام دهند.

فرهاد شیبک فرماندار کلاله نیز در این جلسه گفت: حفظ نظام در سایه اتحاد و وحدت، کار جهادی و امنیت فراهم می‌شود و باید برای حفظ و ارتقای آن تلاشی مضاعف داشته باشیم.

وی افزود: مدیران باید بدون منت برای مردم کار کنند و از اعتبارات به خوبی استفاده کرده و پیگیر تخصیصی‌ها باشند.

***

سرهنگ داوود صادقلو جانشین فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان با اشراف اطلاعاتی موفق به شناسایی یکی از سوداگران مرگ شدند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضایی و در بازرسی از منزل متهم ۱۰ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ صادقلو خاطرنشان کرد: در این عملیات ۲ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

***

سردار محمدسعید فاضل‌دادگر فرمانده انتظامی گلستان گفت: در پی وصول مرجوعه قضایی و ادعای یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی پنج میلیاردی ریالی از وی، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی پرونده در اظهاراتش عنوان کرد: فردی که خود را نماینده پخـش عمده تهـیه و تـوزیع چوب خارجی معـرفـی کرده و در آگهی‌های تبلیغاتی نیز قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار پیشنهاد می‌داد پس از دریافت پنج میلیارد ریال بیعانه و پیـش پـرداخـت، پاسخگوی تماس تلفنی نیست.

فرمانده انتظامی گلستان ادامه داد: پس از انجام تحقیقات در نهایت متهم که ساکن یکی از کلان شهرها بود شناسایی و دستگیر شد.

وی تصریح کرد: متهم ۳۰ ساله این پرونده، سوابق کلاهبـرداری مشابه دیگری نیز داشـته و به مدت پنج سال با توجه به محـکومـیت‌های کیفـری، متـواری بـود.

سردار دادگر گفت: متهم از طریق راه اندازی صفحات مجازی در اینسـتاگـرام و تلگرام و درج آگهی دروغـین، خـود را نماینده پخـش عمده تهـیه و تـوزیع چوب خارجی معـرفـی و در نتیجه با جلب اعتماد تعدادی از شهروندان بیش از ۳۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha