استاندار خراسان شمالی: دستگاه‌های دولتی به اردوهای راهیان نور کمک کنند

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: تمامی دستگاه های دولتی و غیردولتی استان بدون هیچ تردیدی به اردوهای معنوی راهیان نور کمک کنند تا مردم خاطره خوشی از این اعزام ها داشته باشند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز یکشنبه در جلسه پشتیبانی راهیان نور خراسان شمالی اظهار داشت: ردیف مالی لازم برای اردوهای راهیان نور در دستگاه های دولتی تعریف نشده است و این مراسم همواره با شور و خواست مردم بسیجی برگزار می شود و امسال نیز این روند مردمی ادامه دارد.

وی تصریح کرد: تمامی دستگاه های دولتی خراسان شمالی کمبودهای مالی و سخت افزاری خود را برای اردوهای راهیان نور اعلام کنند و در مدت یک هفته هماهنگی های لازم برای اجرای مراسمی باشکوه انجام شود.

استاندار خراسان شمالی افزود: اداره کل آموزش و پرورش نیز همچون گذشته با سیاست های لازم هماهنگی داشته باشد تا اعزام دانش آموزان دختر و پسر بدون هیچ کم و کاستی انجام شود.

وی اردوهای راهیان نور را مانوری برای آمادگی رزمی دانش آموزان دانست و گفت: مناطق عملیاتی جنوب یادآور رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان است و تربت پاک این مناطق حافظ معنوی خون هزاران شهید است و رسالت معنوی این اماکن باید برای جوانان و دانش آموزان تداعی ارزش های انقلاب و اسلام باشد.

حسین نژاد ادامه داد: امام راحل دستور ارتش ۲۰ میلیونی را دادند و اکنون زمان آن فرا رسیده تا این فرامین ارزشی را تبیین کنیم و با اعزام جوانان روحیه ارزش را در جامعه ترویج کنیم.

طبق پیش بینی‌های فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی؛ امسال ۲ هزار نفر از این استان در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنگی سابق در جنوب کشور اعزام می‌شوند.

بر اساس این برنامه ریزی‌ها، دانش آموزان دختر از اول تا ۲۰ بهمن ماه سالجاری و دانش آموزان پسر از ۲۱ بهمن ماه جاری تا پنجم فروردین ماه ۱۴۰۱ با 35 دستگاه اتوبوس به این مناطق اعزام می شوند.

خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha