۲۶ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۳۷
کد خبر: 84614769
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یادواره «همکلاسی آسمانی» به میزبانی همدان برگزار می‌شود

همدان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: یادواره بزرگداشت شهید «محمدرسول رضایی» شهید شاخص دانش آموزی کشور با عنوان «همکلاسی آسمانی» روز چهارشنبه ۲۹ دی به میزبانی استان همدان برگزار می‌شود.

«محمد پورداود» روز یکشنبه در نشست خبری یادواره شهید شاخص دانش آموزی «محمد رسول رضایی» شهید شاخص دانش آموزی کشور افزود: یکی از اولویت‌های این اداره کل ترویج روحیه ایثار و شهادت بود که به خوبی اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه تجلیل از فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران از مهمترین برنامه های این یادواره است، اظهار داشت: آیین تجلیل از آزادگان و صدور لوح تقدیر برای خانواده شهدا در حاشیه این یادواره صورت می گیرد.

پورداود با بیان اینکه راه و نام شهدا باید زنده نگه داشته شود، گفت: تهیه و تدوین کتاب به عنوان «شاگرد اولی ها»، تهیه ۳۵۰ نسخه ویژه نامه یادواره شهدا و قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش، استاندار و امام جمعه همدان در قالب این یادواره گنجانده شده است.

وی تصریح کرد: به مناسبت برگزاری این آیین برگزاری مسابقات هنری و فرهنگی همچون نقاشی دانش آموزان و دل‌نوشته تدارک دیده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: ۸۰۰ جلد کتاب با عنوان «محمد رسول؛ آن مرد کوچک» توسط آموزش و پرورش تهیه و چاپ شده است و در مدارس استان توزیع می شود.

وی با بیان اینکه پوسترهای بزرگ و تبلیغات محیطی برای اطلاع رسانی این یادواره تهیه شده است افزود: در این یادواره از خانواده این شهید بزرگوار و عکاس عکس معروف این شهید تجلیل می شود.

وی اظهار داشت: نصب قاب عکس این شهید نوجوان در دفتر مقام معظم رهبری، فضیلت این شهید را برای ما دوچندان می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه این شهید رضایی متولد شهر اسدآباد است، ادامه داد: یکی از مدارس اسدآباد به نام شهید محمد رسول رضایی نام‌گذاری شده است و یادواره این شهید در شهر اسدآباد (زادگاهش) روز پنجشنبه برگزار می شود.

وی اظهار داشت: به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ۱۹ مدرسه به نام شهید حاج قاسم سلیمانی در ۱۹ منطقه استان همدان نام گذاری شده است.

پورداود با بیان اینکه کنگره و یادواره شهدا برای دانش آموزان در این سن، آسیب های اجتماعی را کاهش و بنیان دینی را تقویت می کند تصریح کرد: استعمار و استکبار، جوانان و نوجوانان را هدف گرفته تا بنیان خانواده را تضعیف کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ساحت عبادی، اخلاقی و دینی یکی از ساحت های سند تحول بنیادین است که گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان این ساحت را عملیاتی می کند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان همدان نیز با گرامیداشت ۳۶ هزار شهید دانش آموز کشور و یک هزار و ۷۶ دانش‌آموز استان همدان گفت: یادواره بزرگداشت شهید "محمدرسول رضایی" با عنوان "همکلاسی آسمانی" روز چهارشنبه با حضور سردار آبنوش یکی از فرماندهان دفاع مقدس و مسئولان استانی برگزار می شود.

سرهنگ «کاظم مظاهری» با اشاره به اینکه این آیین با مشارکت دانش آموزان اجرا می شود، افزود: مسابقه هم کلاسی آسمانی نیز در این یادواره گنجانده شده است.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت این یادواره کتاب تهیه و در بین دانش آموزان توزیع می‌شود، اظهار داشت: در این آیین، کتاب های «آن مرد کوچک» به نویسندگی «فاطمه بگ زاده» از همسایگان شهید رضایی و کتاب «شاگرد اولی ها» به نوشته رضا رضایی رونمایی می شود. 

سرهنگ مظاهری گفت: افتتاحیه راهیان نور مجازی، با شرکت ۲۰ تا ۳۰ دانش آموز نیز همزمان با یادواره شهید رضایی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: پویش «همکلاسی مهربان» با توزیع یک هزار بسته معیشتی و نوشت افزار تهیه در بین دانش آموزان محروم از دیگر برنامه های مهم این یادواره است.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان همدان با اشاره به اینکه این آیین به صورت زنده از طریق برنامه شاد پخش می شود، افزود: شهید رضایی سال گذشته و امسال به عنوان شهید شاخص دانش آموزی کشور معرفی شده است.

شهید «محمد رسول رضایی» در سال ۱۳۵۳ در شهرستان اسدآباد متولد شد، عشق وصف ناپذیر این شهید والا مقام در سن کم به دفاع از وطن در برابر دشمنان موجب شد تا با دستکاری شناسنامه خود در کلاس دوم راهنمایی، روانه جبهه حق علیه باطل شود و در بار دوم اعزام خود در عملیات بیت المقدس ۲ در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۳۶۶ در سن ۱۳ سالگی، در ماووت عراق بر اثر اصابت ترکش به سر، به شهادت رسید.

شهید رضایی به عنوان کوچکترین شهید شهرستان اسدآباد در وصیتنامه پرمعنای خود که نشان از موج استکبار ستیزی و ولایتمداری دارد، به همکلاسی و دوستانش وصیت کرده بود «در تشییع جنازه من پرچم آمریکا را به آتش بکشید تا مردم بدانند من ضدآمریکایی و تابع ولایت فقیه هستم» و در تشییع جنازه اش همان اتفاقی افتاد که می‌خواست، دوستان و همکلاسی‌ها همان کاری را کردند که او خواسته بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی قاب عکس این شهید را در دفتر خود نصب کرده است.

یادواره «همکلاسی آسمانی» به میزبانی همدان برگزار می‌شود

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha