تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی ایلام باید به موقع انجام شود

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در ایلام باید به موقع انجام گیرد تا منجر به تداوم و رونق تولید شود.

به گزارش ایرنا، جهانگیر رستمزاد رور یکشنبه در نشست جلسه تبصره ۱۸ استان اظهار داشت: در این شرایط اقتصادی پرداخت به موقع تسهیلات سرمایه در گردش کمک زیادی به رونق تولید ، تثبیت اشتغال و تداوم فعالیت واحد تولیدی می شود.

وی افزود: بانک های عامل تامین کننده منابع مالی واحدهای تولیدی استان هستند و در اختیار قرار دادن تسهیلات سرمایه در گردش در شرایط زمانی و مکانی خاص می تواند تداوم حیات آنها را در پی داشته باشد.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: دستورالعمل تسهیلات تبصره ۱۸ ابلاغ شده اما بانک ها به بهانه اینکه هنوز اعتبار تخصیص نیافته و دستورالعمل داخلی ابلاغ نشده است، هنوز تسهیلاتی پرداخت نکرده اند.

رستمزاد تاکید کرد: این مسأله موجب نارضایتی مجریان واحدهای تولیدی شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس بررسی های انجام گرفته فقط تسهیلات مربوط به بخش میراث فرهنگی و گردشگری ابلاغ شده اما اعتبارات مربوط به واحدهای تولیدی و صنعتی هنوز اجرایی نشده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی، واحدهای تولیدی نیاز دارند برای سرمایه ثابت و سرمایه در گردش تسهیلات دریافت کنند.

رستمزاد اظهار داشت: بانک ها با توجه به قرار گرفتن در ماه‌های پایانی سال پرونده واحدهای تولیدی که نیازمند دریافت تسهیلات هستند، تکمیل کنند تا به محض ابلاغ اعتبار فرصت سوزی انجام نگیرد.

وی همچنین از بانک های عامل استان خواست از واحدهای تولیدی بازدید و از محل منابع داخلی خود نسبت به تامین سرمایه در گردش اقدام کنند.

معاون اقتصادی استاندار ایلام گفت: بانک های خصوصی منابع درآمدی بسیار خوبی دارند اما در امر تولید و اشتغال فعالیت نمی کنند که نیاز است برای حمایت از سرمایه گذاری پای کار باشند.

رستمزاد اظهار داشت: امیدواریم با پای کار آمدن بخش های خصوصی وضعیت واحدهای تولیدی استان بهبود پیدا کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha