استاندار مازندران: لازمه رفع مشکلات اقتصادی داشتن راهبرد مشخص است

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با بیان اینکه در طی ۴۲ سال اخیر، بخش اقتصاد در دست دولتمردان بود و با تغییر دولت‌ها، وضعیت اقتصادی نیز دستخوش تغییر می‌شد، گفت: لازمه رفع مشکلات اقتصادی کشور، داشتن راهبردی مشخص و منظم است.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور روز یکشنبه در جمع اعضای خانه صنعت و معدن مازندران، افزود: باید با تهیه و تدوین راهبردی مشخص و تلاشی شبانه روزی، مشکلات اقتصادی کشور را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه در عین حال که ریشه‌ها و عوامل مشکلات اقتصادی ساختاری و هدف و نشانه گذاری نیز در این حوزه مقطعی است که باید راهبردی و ساختاری شود، اظهار داشت: در برخی حوزه ها برای رشد اقتصادی، نیازمند تصمیمات ملی هستیم که می تواند اثرگذار باشد.

استاندار مازندران با بیان این که در سایه ایده، خلاقیت و برنامه های خردمندانه می توان مزیت ها و ظرفیت های استان را بالفعل کرد، گفت: کسانی که در راستای حل مسایل استان و شکوفایی بخش‌های مختلف توسعه‌ای، تولید فکر کنند، مورد حمایت قرار می گیرند.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه برخی موضوعات مرتبط با تصمیمات استانی است و باید فرض را بر این بگذاریم که مازندران یک کشور کوچک است، گفت که برای اعتلای اقتصادی این کشور کوچک، باید برنامه ریزی کنیم.

حسینی‌پور اظهار داشت : باید به فکر آینده باشیم و با نقد محض، نمی توان به اهداف از پیش تعیین شده دست یافت چرا که هر نقدی باید پیوست و پیشنهاد داشته باشد و اگر قصد داریم مشکلات را حل کنیم باید امید به آینده داشته باشیم و از ظرفیت استان در حوزه های مختلف به شکل اصولی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه هنر ما این است که بتوانیم بین مجموعه مدیریت استانی با ملی ارتباط و هماهنگی ایجاد کنیم و به طور حتم این مهم را انجام خواهیم داد، گفت:  خانه صنعت، نمایندگان مهم ترین بخش یعنی بخش خصوصی هستند و در بحث صنعت نگاه ما این است که با توجه به ظرفیت های فراوان، در پشتیبانی سیستم های اجرایی حمایت های لازم را بعمل می آوریم.

استاندار مازندران از جمله مسایل مهم مربوط به مازندران را بحث اشتغال توصیف کرد و با بیان اینکه می‌توان با برنامه ریزی کوتاه، میان و بلند مدت در حوزه های کشاورزی، صنعتی و گردشگری و بهره گیری از دیگر مزیت های فراموش شدهف این مشکل را حل کرد، افزود: در حوزه معادن، راهبرد درستی نداریم و باید برای نیازسنجی های این بخش، سیاستگذاری اصولی صورت گیرد.

استاندار مازندران وظیفه اصلی خانه صنعت و معدن را تعیین راهبرد، تولید فکر و نهادینه کردن آن دانست و گفـت:  کرد: خانه صنعت استان باید در حوزه اقتصاد روستا با ارایه طرح ویژه و سرمایه گذاری لازم، نسبت به ایجاد اشتغال برای جوانان روستا اقدامات لازم را انجام دهد.

حسینی پور با بیان اینکه باید بپذیریم این استان به لحاظ فرهنگی در برخی حوزه ها بسیار مشکل دارد که تبدیل به خرده فرهنگ شده است، گفت: باید با آسیب شناسی مسایل اجتماعی و فرهنگی، مولفه های تقویت همدلی و هم افزایی را شناسایی کنیم و به موضوعات مرتبط با عرف و اخلاق حرفه ای نیز توجه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha