۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۱۳
کد خبرنگار: 2111
کد خبر: 84615899
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۴۰ درصد راه های روستایی بیجار بازگشایی شد

سنندج- ایرنا- فرماندار و رییس ستاد بحران شهرستان بیجار با اشاره به بارش برف در تمامی نقاط شهرستان گفت: با همکاری و حضور به موقع نیروهای راهداری، بیش از ۴۰ درصد راه های روستایی شهرستان بازگشایی شده است.

علی اکبر ورمقانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۵۷ روستای بخش کرانی تا کنون ۴۸ روستا بازگشایی و ۹ روستای باقیمانده تا ساعاتی دیگر بازگشایی می‌شود.

رییس ستاد بحران بیجار با اشاره به اینکه فعالیت معادن منطقه در بازگشایی مسیرهای روستایی بخش کرانی تاثیرگذار است گفت: با هماهنگی به عمل آمده با تکاب مقرر شد جاده روستای علیسرخ بازگشایی شود.

او با اشاره به اینکه شرکت زرین معدن با دو دستگاه لودر، یک دستگاه گریدر و یک دستگاه بولدزر و همچنین شرکت کیمیا معدن با یک دستگاه لودر، یک دستگاه گریدر و یک دستگاه بولدزر آماده کمک برای بازگشایی راه های روستایی هستند توضیح داد: شرکت صبانور هم با یک دستگاه گریدر و دو دستگاه لودر آماده برفروبی است.

ورمقانی اظهار داشت: با روستاهای قجور، آغبلاغ و قمچقای هماهنگی لازم جهت اسکان اضطراری بعمل آمده است،  همچنین معدن بار واقع در دوراهی قجور ظرفیت اسکان اضطراری تا ۵۰ نفر را اعلام کرده است.

وی ادامه داد: هماهنگی لازم جهت توقف حمل بار توسط تریلی کیمیا معدن انجام گرفته است و مرکز بهداشت یاسوکند و آغبلاغ و اورژانس دوراهی قجور با چهار دستگاه آمبولانس در آمادگی کامل است.

ورمقانی تصریح کرد: بر اساس گزارش بخشداری مرکزی،   مسیر روستاهای قزلبلاغ، چاروق، مدک، کچه گنبد، اوچگل، کوتان، حسین آباد و میدان مظفر خان باز شده است و مشکلی ندارند.

به گفته وی در حال حاضر راه روستاهای شیرین بلاغ، مهر آباد، چولجه و چشمه کوره هم بازگشایی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان بیجار یکی از ورودی های استان کردستان و محور اصلی مواصلاتی تکاب، همدان و قروه به شمار می رود، تجهیزات لازم در منطقه کرانی در حال آماده باش است.

رییس ستاد بحران بیجار گفت: راهداری یاسوکند با یک دستگاه گریدر، یک دستگاه لودر، یک دستگاه بولدزر، یک دستگاه مایلر نمک پاش و سه دستگاه تراکتور جفت تیغه دار در حال تلاس برای بازگشایی راه های روستایی است.

رییس ستاد بحران بیجار با اشاره به اینکه هماهنگی لازم در زمینه آمارگیری زنان باردار و افراد با بیماری خاص انجام گرفته است تصریح کرد: موارد لازم به دهیاران اعلام شده و در سطح روستاها در خصوص شرایط جوی و احتمال بارش برف و کولاک اطلاع رسانی لازم انجام شده است.

او گفت: شهرداری یاسوکند نیز با یک دستگاه لودر، یک دستگاه گریدر، یک دستگاه مینی لودر و یک دستگاه کامیون نمک پاش آماده ارائه خدمت است همچنین اقدامات لازم در زمینه میزان آرد ذخیره خبازی های شهری و روستایی انجام گرفته است امروز نیز با هماهنگی انجام شده با کارشناس آرد و نان فرمانداری تعداد ۱۶۰ کیسه آرد ذخیره بین خبازی های یاسوکند توزیع شد.

رییس پلیس راه کردستان گفت: مسیرهای ارتباطی بانه به سقز، سقز به بوکان، سقز به مریوان، سروآباد به اورامات و سروآباد به کامیاران کاملا بسته است و از رفت و آمد خودروها در این مسیرها جلوگیری می‌شود.

سرهنگ عیسی گوهری از لغو بلیط اتوبوس مسافرانی که قصد مسافرت از کردستان به استان های آذربایجان شرقی و غربی داشتند خبر داد و گفت: مسافرانی هم که از شهرهای اهواز، کرمانشاه و تهران به مقصد این استان‌ها سفر کرده بودند، در سنندج و بیجار اسکان یافته اند تا با بهبود شرایط به سفر خود ادامه دهند.

طبق اعلام هواشناسی کردستان سامانه بارشی از روز جمعه وارد استان شده و فعالیت سامانه به صورت بارش برف و باران تا روز سه‌شنبه هفته جاری تداوم خواهد داشت.

برف و کولاک شدید ۶ محور اصلی استان از جمله مسیرهای بانه - سقز، سقز - مریوان،  سروآباد - کامیاران،  مریوان - هورامان،  سنندج - دیواندره و دیواندره - سقز را بسته است.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha