۴۰ درصد والدینِ شهدای شهرستان ری در قید حیات هستند

شهرری - ایرنا - رئیس بنیاد شهید شهرستان ری گفت: هم اکنون حدود ۴۰ درصد از پدر و مادر شهدای این شهرستان زنده و در قید حیات هستند که در قالب طرح سپاس، بازدید از این خانواده ها به طور مستمر انجام می‌شود.

حسین نصرالله روز دوشنبه به مناسبت وفات حضرت ام البنین (ع) و روز تکریم مادران و همسران شهدا به خبرنگار ایرنا گفت: به همین مناسبت، ۶۰۰ نفر از خانواده‌های مدافع حرم شهرستان ری تجلیل و مراسمی در آستان شیخ صدوق به منظور تجلیل از خانواده معظم شهدا برگزار شد.

وی با اشاره به تقدیم ۲ هزار و ۹۵۳ شهید به نظام و انقلاب اسلامی از سوی مردم شهرستان ری، اظهار داشت: ۳۴ درصد شهدای شهرستان‌های استان تهران متعلق به شهرستان ری است. 

این مسئول افرود: از این تعداد، ۳۵ شهید انقلاب اسلامی داریم که چهار شهید با عنوان «پیشگامان انقلاب» در قیام هجدهم دی ماه ۱۳۵۷ به شهادت رسیدند و ۱۵ شهید گلگون کفن نیز در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به مقام شهادت نائل شدند.

رئیس بنیاد شهید شهرستان ری با اشاره به نقش کلیدی مادران و همسران شهدا در مجاهدت‌های شهیدان، خاطرنشان کرد: شهرستان ری با تقدیم ۱۵۶ شهید مدافع حرم، دومین رتبه کشور را به خود اختصاص داده که از این تعداد ۱۰ شهید ایرانی و اهل شهرری و ۱۴۶ شهید از تیپ فاطمیون هستند.

نصرالله ادامه داد: وجود هفت هزار و ۳۰۰  جانباز، ۴۸۶ آزاده و ۹۳ مفقودالاثر افتخار دیگری برای شهرستان ری است که تاکنون پیکر مطهر هشت شهید سرافراز طی سال‌های اخیر در عملیات تفحص، شناسایی شده و به خانواده‌ها اطلاع رسانی و مراسم تشییع را برگزار شده است.

وی اضافه کرد: تقریبا هر موضوع شهادتی که در کشور اتفاق می‌افتد به نحوی به شهرستان ری مربوط می‌شود چنانکه در بحث هسته‌ای شهید رضا قشقایی فرد، شهید مصطفی میرزایی و همراه با شهادت حاج قاسم سلیمانی، شهید وحید زمانی نیا جوان دهه هفتادی را در حوزه شهدای مقاومت داریم.

۳۴ شهید در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) دفن شده‌اند

نصرالله گفت: نقش ایثار و شهادت در شهرستان ری قوی است و در همه مقوله ها شهید دارد که بیشتر شهدا در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) مدفون هستند و ۳۴ شهید بزرگوار از جمله شهید وحید زمانی نیا، شهید ابوالفضل سرلک و شهید رضا قشقایی فرد در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) آرام گرفته اند.

وی با بیان اینکه در تاریخ دی‌ماه شهرستان ری رویدادهای متعددی را اعم از شهدای پیشگامان انقلاب اسلامی، شهدای هسته‌ای، شهدای مقاومت و شهدای مدافع حرم را شاهد بوده است، گفت: در دی ماه جاری نیز خبر تفحص سه شهید دوران دفاع مقدس را به خانواده‌های معزز آنها اعلام کردیم که در ۲ خانواده پدر و مادر و در یک خانواده همسر و فرزندان پس از نزدیک ۴۰ سال از چشم انتظاری درآمدند.

رئیس بنیاد شهید شهرستان ری با اشاره به موزه بنیاد شهید شهرری گفت: در این موزه برخی از آثار و مدارک و وسایل شهدا نگهداری می‌شود اما لازم است که فضای بزرگتری برای این منظور احداث شود که در این راستا جلسات متعددی با مسئولان شهرستان و استان، باغ موزه دفاع مقدس و شهردار تهران داشتیم و نظر بر این بود که فضای وسیع‌تری در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده درخصوص گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، خاطرنشان کرد: اکنون در جامعه بیشتر به ایثار اجتماعی احتیاج داریم، شایسته است در راستای ترویج فرهنگ شهادت ایثار اجتماعی را در جامعه توسعه دهیم.

رئیس بنیاد شهید شهرستان ری، ایثار پرستاران در دوران کرونا را نوعی از ایثار اجتماعی خواند و افزود: کمک‌های مومنانه، کمک به سیل‌زدگان، زلزله‌زدگان و آسیب‌دیدگان کرونا نیز ایثار اجتماعی هستند و همانگونه که در دفاع مقدس مردم در پشت جبهه‌ها یاور رزمندگان بودند در زمان حال نیز این ایثارها ادامه دارد.

سالروز وفات حضرت ام البنین (ع) مادر حضرت عباس (ع) ساقی دشت کربلا روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha