۲۹ دی ۱۴۰۰، ۸:۱۱
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84616462
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکمیل پروژه‌های ناتمام خراسان‌شمالی هفت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد 

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: اکنون حدود ۹۵۰ پروژه ناتمام در استان وجود دارد که برای تکمیل آن هفت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. 

حسن پارسی پور روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از آسیب ها، بالا بودن شمار پروژه های ناتمام در سطح ملی و در استان است البته تلاش می شود تا پروژه های جدید، جز در ضرورت، اجرایی نشود و به تکمیل پروژه های ناتمام، سرعت داده شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره بودجه  استان در سال جاری گفت: امسال از  منابع استانی ۴۰۴ میلیارد تومان بودجه هزینه ای در نظر گرفته شد که ۳۰۰ میلیارد تومان  اختصاص یافته است. 

وی افزود: امسال یکهزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای از منابع استانی مصوب شد که ۵۴.۲ درصد از این رقم تخصیص یافته است. 

پارسی پور درباره وضعیت بودجه خراسان شمالی در لایحه بودجه ۱۴۰۱  اظهار داشت: در لایحه بودجه سال آتی، بیش از ۵۰۸ میلیارد تومان بودجه هزینه ای برای استان پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ همچنین ۲ هزار میلیارد تومان بودجه تملک دارایی های سرمایه ای برای استان پیش بینی و علاوه بر این ۲ هزار میلیارد تومان برای صندوق عدالت و پیشرفت پیش بینی شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: منابع این صندوق کمک خوبی به رشد سرمایه گذاری در استان ها و نیز رونق فعالیت بخش خصوصی است.

وی اظهار داشت: اختیارات لازم در زمینه مصرف منابع این صندوق در لایحه بودجه به استان ها داده شده است به طوری که مازاد درآمد در استان ها به کشور بازنمی گردد و مستقیم در صندوق پیشرفت و عدالت قرار می گیرد به طور مثال درآمدهای حاصل از فروش اموال مازاد به این صندوق باز می گردد همچنین درآمد از محل بهره بردای از معادن هم در اختیار استان ها است که مستقیم در صندوق قرار خواهد گرفت. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: محل مصرف منابع هم به وسیله اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه اتفاق می افتد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha