تردد خودروها در محورهای کوهستانی و برف گیر استان همدان بدون زنجیر چرخ ممکن نیست
خدمت رسانی عوامل امدادی در گردنه اسدآباد

همدان- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با تاکید بر ضرورت پرهیز از سفرهای غیرضروری با توجه به شرایط نامساعد جوی، گفت که تردد خودروها در محورهای کوهستانی و برف گیر استان به خصوص گردنه اسدآباد بدون زنجیر چرخ ممکن نیست.

"علیمردان طالبی" شامگاه دوشنبه به دنبال بازدید از وضعیت تردد خودروها در محورهای ارتباطی استان همدان به خصوص گردنه اسدآباد به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به ریزش برف و برودت هوا تردد از جاده ها به ویژه گردنه های استان بدون استفاده از زنجیر چرخ امکانپذیر نیست.

وی با توصیه پرهیز  از سفرهای غیرضروری، تصریح کرد: رانندگان در صورت لزوم برای سفر پیش از حرکت باید نسبت به بررسی وضعیت فنی خودرو، سالم بودن لاستیک ها، سیستم گرمایشی و برف پاک کن اقدام کرده و تجهیزات مناسب و ایمن زمستانی را حتما  به همراه داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اظهار داشت: با تلاش تیم های راهداری هم اینک تمامی مسیرهای ارتباطی اصلی استان باز و تردد در آنها جریان دارد و تنها محور ارتباطی نهاوند _ نورآباد به دلیل بارش سنگین و شدید برف و کولاک به طور موقت مسدود شده است.

طالبی گفت: تیم های راهداری و عوامل امدادی و پلیس راه ضمن آمادگی کامل در جاده های استان مستقر و مشغول برف روبی جاده و خدمت رسانی در راستای تردد ایمن خودروها هستند.

به گزارش ایرنا، پلیس راه استان همدان با ۱۰۱ تیم در راستای اجرای طرح زمستانی در مسیرهای ارتباطی و محورهای کوهستانی استان حضور دارند.

همچنین ۳۴ پایگاه ثابت و سیار تیم راهداری با ۳۱۲ دستگاه خودرو کمک دار و ماشین آلات برف روب و نمک پاش و ۵۳۳ نفر نیرو در ۱۶ گردنه و ۴۵ نقطه برفگیر استان همدان مشغول کار و خدمت رسانی هستند.

جمعیت هلال احمر استان همدان نیز با ۱۹ پایگاه امداد جاده ای ثابت، سیار، کوهستان و یک پایگاه هوایی و با بهره گیری از  ۱۲۰ دستگاه خودرو در آماده باش برای خدمت رسانی هستند.

استان همدان دارای بیش از پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه شامل سه هزار و ۳۵۹ کیلومتر راه روستای، یک هزار و ۵۴ کیلومتر راه فرعی، ۹۴۰  کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و ۸۵ کیلومتر آزاد راه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha