تولیت آستان قدس رضوی: تبلیغ چهره به چهره کارآمدترین روش تبلیغ دین است

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: در کنار ضرورت استفاده مبلغان از فناوری‌های نوین ارتباطی و رسانه‌های نوظهور باید توجه داشت که شیوه سنتی تبلیغ چهره به چهره و بی‌واسطه همچنان جزو مؤثرترین و کارآمدترین روش‌های تبلیغ دین است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری آستان قدس رضوی حجت الاسلام احمد مروی در دیدار با جمعی از امامان جماعت حاشیه شهر مشهد با اشاره به تلاش جریان‎‌های انحرافی برای جذب جوانان افزود: جهان اسلام همواره با فرقه‌های انحرافی روبرو بوده و مستکبران تلاش کرده‌اند با ظهور آن‎ها در جوامع و ایجاد گرایش به این نوع جریان‌های دروغین به‌ ویژه در میان جوانان، فطرت الهی آن‌ها را در راستای اهداف شیطانی و مستکبرانه خود منحرف کنند.

وی ادامه داد: یکی از عوامل گرایش افراد به جریان‌های انحرافی نقص در معرفت و شناخت آن‎ها نسبت به دین و عدم شناخت افراد از حقیقت این جریان‌های منحرف است و در این میان نقش روحانیت در روشنگری و مقابله با آنها بسیار مهم است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اسلام و مکتب تشیع روشنگر و آگاهی‌ بخش بوده و این امر چالش جدی برای نظام سلطه ایجاد کرده است لذا برای مقابله با این جریان اصیل و نظام اسلامی، با ایجاد انحرافات دینی تلاش می‌کنند اهداف استکباری خود را دنبال کنند.

وی رسالت روحانیان را در روشنگری نسبت به جریانات انحرافی، بسیار سنگین دانست و افزود: روحانیت باید بر روی مبانی اعتقادی تشیع با قوت کار کنند، مبانی دینی جوانان باید تقویت شود و شبهات و ابهامات آن‌ها پاسخ داده شود و وظیفه روحانیان فعال در مناطق حاشیه شهر در این عرصه بسیار خطیر است.

حجت الاسلام مروی به امدادرسانی آستان قدس رضوی به نیازمندان حاشیه شهر مشهد اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه‌های معیشتی به میزان توان و امکانات، کمک به مجاوران حضرت امام رضا (ع) را وظیفه خود می‌دانیم و به میزان مقدورات در این حوزه اقدام خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha