ایجاد دومین بوستان بانوان بجنورد مصوب شد

بجنورد-ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: اعضای شورای اسلامی با ایجاد دومین بوستان بانوان در بوستان آفرینش در این شهر ۲۳۰ هزار نفری موافقت کرده و آن را مصوب کردند.

مهدی معلم روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش از این، اختصاص بوستان آفرینش بجنورد به بانوان در کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری این پارلمان محلی مصوب شده بود که اخیرا این موضوع در این شورا مصوب شد.

وی گفت: شهر بجنورد با مساحت حدود ۴۰ کیلومتر مربع، بیش از ۲۳۰ هزار نفر جمعیت دارد که تنها یک پارک ویژه بانوان به نام مهربانو در ضلع شمال شرقی شهربازی به مساحت سه هزار متر مربع به این قشر اختصاص یافته است، این در حالی است که شهر مشهد یازدهمین پارک ویژه بانوان را به بهره‌برداری رسانده است.

رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر بجنورد خاطرنشان کرد: در این زمینه ۲ هکتار از زمین بوستان آفرینش به ایجاد دومین پارک ویژه بانوان مرکز شهر اختصاص می یابد.

وی افزود: بوستان آفرینش روبروی کلانتری ۱۴ قرار دارد و فاصله اندک با آتش نشانی از مزایای این بوستان به لحاظ امنیت روانی و فیزیکی است، یکی دیگر از ویژگی های منحصر بفرد این بوستان این است که ضلع غربی متصل به شرکت نفت شهید تندگویان بوده که ضمن تقویت و زیباسازی حصار شرکت نفت، می توان از دوربین های موجود در انبار شرکت برای افزایش امنیت محوطه پیرامونی پارک بهره برد.

وی گفت: اکنون ظرفیت ها و امکانات مانند فضای سبز، تجهیزات پارکی، رستوران، محوطه دوچرخه سواری، قایقرانی و محوطه بازی کودکان موجود است و این بوستان از سالن و باشگاه ورزشی ویژه بانوان برخوردار است از آن جا که مالکیت این پارک در اختیار شهرداری بجنورد است تاثیر بسزایی در موفقیت این پروژه دارد.

معلم اظهار داشت: مقرر است در ضلع شرقی بوستان آفرینش (مقابل کلانتری ۱۴) که مختص مسافران و استفاده عمومی است،  سرویس بهداشتی، آبخوری و دیگر امکانات مورد نیاز ایجاد شودهمچنین برای رفاه مسافران،  پارک خطی مقابل دادسرا تا پارک آفرینش توسعه یابد و بوستان های محلی از جمله بوستان بلوار ولایت نیز تجهیز شود.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: مقرر شد سازمان فضای سبز علاوه بر افزایش روشنایی و افزایش زیبایی بصری، در تامین نیروی کارگر زن فضای سبز اقدام و تدابیر لازم انجام و برای اختصاصی شدن رستوران ویژه بانوان همچون باشگاه ورزشی، در برنامه کاری خود قرار دهد.

بجنورد مرکز خراسان شمالی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha